گوناگون

ممنوعیت فروش سیگارهای الکتریکی به نوجوانان در نیویورک

طبق گزارش‌ها ظاهرا شهردار نیویورک برای ممنوعیت سیگارهای الکتریکی توسط نوجوانان در نیویورک منتظر مجوز دولت فدرال نمی‌ماند. «اندرو کومو» شهردار نیویورک اخیرا طرح «اقدام اجرایی ضرب‌العجلی» را اعلام کرده که طی آن طرح ممنوعیت فروش سیگارهای الکتریکی طعم دار اجرا می‌‌شود. این اقدام سبب شد رئیس سازمان سلامت نیویورک سریعا جلسه‌ای با شورای سلامت عمومی برگزار کند تا درباره اجرای سریع این قانون گفتگو کنند.

ارزشمندترین مهارت‌ها در سال 2019 از نگاه لینکدین

این اقدام در اصل برای مقابله با فروشندگانی است که اقدام به فروش سیگارهای الکتریکی به افراد زیر سن قانونی می‌کنند. همچنین به منظور اجرای دقیق قانون ممنوعیت سیگارهای الکتریکی در نیویورک قرار است با هماهنگی این سازمان‌های مربوطه افراد نوجوان به صورت داوطلبانه به فروشگاه‌ها سطح شهر مراجعه کرده و تقاضای سیگار الکتریکی کنند. شهردار نیویورک قصد دارد اقداماتی در زمینه جلوگیری از تبلیغات اغوا کننده نوجوانان درباره سیگارهای الکتریکی داشته باشد.

ضمنا قرار است از 13 نوامبر امسال قانون حداقل سن قانونی برای استعمال دخانیات از 18 به 21 تغییر پیدا کند.

ممنوعیت به کارگیری رانندگان زیر 23 سال برای تپسی و اسنپ

 گرایش شدید دانش‌آموزان به سیگارهای الکتریکی

در جلسه‌ای که با سازمان سلامت نیویورک برگزار شد، کومو آمار نگران کننده‌ای در رابطه با افزایش قابل توجه مصرف سیگارهای الکتریکی در میان نوجوانان ارائه کرد. نزدیک به 27 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی از سیگارهای الکتریکی استفاده می‌کنند. آمار مصرف کنندگان سیگار الکتریکی در دبیرستان‌ها نسبت سال 2014 نزدیک به 160 درصد افزایش پیدا کرده است.

برندگان نوبل 2019 کی معرفی می‌شوند؟

او اشاره داشت که 19 درصد نوجوانان سیگارهای الکتریکی را برای اولین بار به‌خاطر طعمشان امتحان کرده‌اند و 27 درصد نوجوانان می‌گویند طعم سیگارهای الکتریکی دلیل اصلی ادامه استفاده از آنها است. شهردار نیویورک در ادامه شرکت‌های تولیدکننده سیگارهای الکتریکی را به دروغ متهم کرد. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که سیگارهای الکتریکی بدون ضرر هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند مصرف این دسته سیگارها موجب بروز بیماری‌های قلبی وعروقی و تنفسی می‌شوند.

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا