مایکروسافت

سرفیس Duo، گوشی تاشوی جدید مایکروسافت رونمایی شد

آخرین محصول سخت‌افزاری مایکروسافت در کنفرانس شب گذشته، گوشی تاشوی سرفیس Duo بود که رسما ورود ردموندی‌ها به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو را به جهانیان اعلام کرد.

گوشی هوشمندی که به سیستم عامل اندروید مجهز شده و در کنار تبلت سرفیس نئو این شرکت که به دو نمایشگر مجهز بود و در خلال مراسم دیشب معرفی شد، جای می‌گیرد. این محصول از دو نمایشگر با ابعاد ۶.۳ اینچی بهره می‌برد که از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار است.

سرفیس Duo به گونه‌ای طراحی شده که اگر به صورت کامل باز شود، می‌توان از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد که در این حالت، کاربران تبلتی با ابعاد ۸.۳ اینچی را پیش روی خود خواهند دید. طبق گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند دو اپلیکیشن را به طور همزمان بر روی گوشی اجرا کند.

مایکروسافت سرفیس Dou
سرفیس نئو (چپ) و سرفیس Dou (سمت راست)

همچنین می‌توان با چرخاندن گوشی در حالت افقی، از نمایشگر پایینی به عنوان کیبورد یا کنترلر بازی استفاده کرد. نسخه اندرویدی که در این گوشی بکار رفته، با تغییرات زیادی همراه و برای استفاده بهتر کاربران بهینه شده است. همچنین شباهت‌هایی نیز با ویندوز ۱۰ ایکس دارد که در سرفیس نئو بکار رفته است.

مایکروسافت اعلام کرده که عرضه این گوشی تاشو را در سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. مایکروسافت هنوز اطلاعاتی را در خصوص جزئیات این گوشی اعلام نکرده اما گفته می‌شود که سرفیس Duo به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز خواهد بود.

در برخی گزارش‌ها آمده که این گوشی در آینده با تغییراتی نیز همراه خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا به دوربین پشتی مجهز خواهد بود یا خیر. با این حال، سرفیس Duo برای مایکروسافت از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این شرکت نتوانست با ویندوزفون‌های خود به توفیق چندانی دست یابد و امیدوار است که بتواند با سرفیس Duo ورود موفقی به بازار اسمارت‌فون‌ها داشته باشد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا