گوگل

کشف بیش از 170 اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی استور

این روزها خبرهای زیادی در خصوص آلوده بودن برنامه های موبایلی در استورهای اندرویدی و iOS به گوش می‌رسد که البته با واکنش هایی نیز از سوی شرکت های گوگل و اپل همراه بوده است. کشف بیش از 170 اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی استور، جدیدترین خبر منتشر شده در این زمینه است.

در همین رابطه، اخیرا گزارش شده که 172 اپلیکیشن اندرویدی مخرب در فروشگاه اپلیکیشن گوگل موسوم به گوگل پلی استور توسط یکی از محققان شرکت ESET کشف شده است. بر اساس گزارشی که توسط این شخص در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده، از میان این 172 اپلیکیشن، 48 اپلیکیشن در قالب آگهی‌افزار ارائه شدند که در مجموع، بیش از 300 میلیون بار در دستگاه های مختلف نصب شدند.

این که گوگل همچنان 170 اپلیکیشن مخرب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای شناسایی و کشف این بدافزارها، به محققان شرکت ها امنیتی و بررسی های آن ها محتاج است، کمی‌نگران‌کننده است. گفته می‌شود که بخش زیادی از این اپلیکیشن ها توسط گوگل حذف شده‌اند.

با این حال، نگرانی های زیادی در این رابطه وجود دارد و انتظار می‌رود که گوگل تمرکز خود را کمتر از اضافه کردن اپلیگیشن های بیشتر بر روی پلی استور معطوف کند و در عوض، با اعمال قوانین و مقرارت سفت و سخت‌تر، راه را برای ورود این اپلیکیشن ها به استور خود، دشوار کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا