تکنولوژیرویدادهای ایرانی

لاجیتک از سیستم ویدیو کنفرانس Rally رونمایی کرد

با پشتیبانی از رزولوشن 4K و زوم 15 برابر

شرکت لاجیتک روز یکشنبه هفتم مهرم ماه که با تولد 38 سالگی این شرکت همراه شده بود، مراسمی را با میزبانی شرکت اسپیرو نماینده این برند در ایران برگزار کرد. در این مراسم لاجیتک از جدیدترین سیستم ویدیو کنفرانس این شرکت با نام «Rally» رونمایی کرد.

در این مراسم رومن رولینگ مسئول استراتژی توسعه بازار لاجیتک در خاورمیانه ابتدا روی صحنه آمد و ضمن اشاره به تاریخچه پیدایش این شرکت در در سال 1981 گفت: «لاجیتک طی این 28 سال همواره تلاش کرده در لبه تکنولوژی باشد و نهایت خلاقیت را در محصولاتش به‌کارگیرد.» او ادامه نیز اظهار داشت که لاجیتک 10 سال پس از بنیانگذاری موفق شده به عنوان اولین شرکت در دنیا ماوس و کیبورد وایرلس تولید کند.

 

رونمایی سیستم ویدیو کنفرانس Rally
سخنرانی رومن رولینگ در ابتدای مراسم

رولینگ در ادامه صحبت‌های خود درباره لاجیتک گفت: «لاجیتک امروز به بزرگترین تولیدکننده لوازم جانبی کلاد ( رایانش ابری)  در دنیا نیز تبدیل شده و صرفا یک شرکت تولید سخت‌افزار نیست. به گفته وی این شرکت در این چند سال تلاش کرده نهایت خلاقیت را در دیزاین محصولاتش به کار ببرد.» وی در ادامه نیز به آمارهای این شرکت در سال 2019 اشاره کرد که طبق گفته‌های او لاجیتک در حال حاضر بیش از 7 هزار کارمند دارد و در سال 2019 توانسته میزان فروش خود را به 2.75 میلیارد دلار برساند. این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش 250 میلیون دلاری داشته است.

سیستم ویدیو کنفرانس Rally

رونمایی سیستم ویدیو کنفرانس Rally
سهیل ترکان در حال معرفی سیستم ویدیو کنفرانس Rally

در بخش بعدی سهیل ترکان مدیرعامل فراسو روی صحنه آمد. او در ابتدای سخنان خود به تغییر وضعیت مشاغال امروزی پرداخت و گفت: «امروزه بسیاری از افراد در منزل کار می‌کنند و با اینکه شرکت‌ها همچنان وجود فیزیکی دارند اما دور کاری و مشارکت غیرحضوری امروزه در بین شرکت‌ها باب شده است و از این رو تماسهای تصویری از طریق وب‌کم‌ها و سیستم‌های ویدیو کنفرانس در بین کارمندان و اعضای هیئت مدیره اهمیت بیشتری پیدا کرده است.»

او در ادامه به معرفی سیستم‌های ویدیوکنفرانس جدید سری «Rally» پرداخت که این سری از دو مدل «Rally»، «Rally Plus» تشکیل شده است. این سه مدل از یک نوع تکنولوژی جدید بهره می‌برند و از رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. Rally برای استفاده در اتاق‌های کنفرانس متوسط و بزرگ طراحی شده است.

سهیل ترکان در ادامه به رهبریت بازار توسط لاجیتک اشاره داشت که طبق آمار ارائه شده توسط او شرکت تا کنون توانسته بیش از 20 میلیون وب‌کم به فروش برساند. او همچنین به بازار رو به رشد در این زمینه اشاره کرد و معتقد است در آینده تماس‌ها اکثرا به سمت تماس‌های تصویری می‌روند.

در ادامه نوبت به «سها ترکان» مدیر بازاریابی درون فروشگاهی لاجیتک رسید که روی صحنه بیاید و درباره محصولات جدید این شرکت یعنی سیستم‌های ویدیو کنفرانس Rally توضیحاتی ارائه دهد.

رونمایی سیستم ویدیو کنفرانس Rally
معرفی ویژگی‌های Rally توسط سها ترکان

او صحبت‌های خود را با اشاره به چالش‌ها و مشکلات سیستم‌های ویدیو کنفرانس امروزی از جمله کیفیت پایین تصاویر، وضوح پایین در انتقال صدا، نویز محیط اطراف شخص سخنگو و زاویه دید پایین دوربین‌ها آغاز کرد و اذعان داشت که سیستم Rally تمامی این مشکلات را برطرف کرده است.

او در ادامه به بیان ویژگی‌های فنی شاخص سیستم‌های Rally مثل روزولوشن 4K، زاویه دید 90 درجه و زوم 15 برابر پرداخت. نهایت زوم سیستم‌های ویدیو کنفرانس قبلی لاجیتک 10 برابر بودند.

سیستم Rally برای فضاهای متوسط و بزرگ طراحی شده و قابلیت پشتیبانی همزمان از 7 میکروفون را نیز دارد که هر میکروفون می‌تواند تا 6 نفر را پوشش دهد. این یعنی با سیستم Rally می‌توان ویدیو کنفرانس‌هایی با حضور 46 نفر را به راحتی پوشش داد.

فناوری Right Sense

سها ترکان همچنین از تکنولوژی جدید به‌کاررفته در Rally با ناک «Right Sense» اشاره کرد که در ادامه آن را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

Right Light

تکنولوژی Right Sense از سه فناوری مجزا تشکیل شده است که هرکدام از آنها یک ویژگی منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. اولین عضو از این سه‌گانه Right Light است می‌تواند نور و رنگ را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند به طوری که تصویر سوژه یا همان شخص سخنگو روشن‌تر از پس‌زمینه او باشد. به گفته سها ترکان این ویژگی در مکان‌هایی که پشت سر فرد پنجره وجود دارد و نور پس‌زمینه باعث تاریک جلوه دادن چهره فرد می‌شود کاربرد زیادی دارد.

Right Sight

تکنولوژی رایت سایت باعث شده دوربین Rally به‌صورت خودکار به سمت فردی که در حال صحبت کردن است بچرخد. این ویژگی باعث می‌شود در طول ویدیو کنفرانس دیگر نیازی به تنظیم دستی زوایه و جهت دوربین نداشته باشید.

Right Sound

این قابلیت هوشمند نیز طبق اظهارات سها ترکان طوری طراحی شده که میکروفون نزدیک به فرد سخنگو به‌طور خودکار فعال می‌شود.

حالت قرارگیری

یکی دیگر از تفاوت‌ها سیستم‌های rally نسبت به رقبا به نحوه قرارگیری انها برمی‌گردد. سها ترکان در اینباره گفت: «پایه طراحی شده برای دوربین‌های این سیستم به نحوی است که می‌توان دوربین‌ها را زیر یا روی نمایشگر و حتی به سقف متصل کرد. همچنین امکان نصب مستقیم اسپیکرها روی دیوار و در کنار، بالا یا پایین نمایشگر هم وجود دارد که این نحوه نصب باعث می‌شود حضار صدا و تصویر را از یک جهت دریافت کنند و تجربه بهتری از ویدیوکنفرانس داشته باشند.»

ترکان همچنین در صحبت‌های خود به نصب بسیار آسان و بدون دردسر Rally اشاره کرد که طبق ادعای او نصب این سیستم‌ها تنها چند دقیقه زمان می‌برد.

همچنین بخش پایانی مراسم نیز به پنل گفتگو مدیران لاجیتک با نمایندگان این شرکت در سراسر کشور اختصاص داده شد. این پنل با حضور احمد علیپور بنیان‌گذار فراسو، سهیل ترکان و رومن مونین برگزار شد و نمایندگان سوالات و انتقادات خود را درباره سیستم Rally و سیاستهای شرکت در قبال نمایندگان و محصولات مطرح کردند.

در ادامه می‌توانید تصاویر سیستم ویدیو کنفرانس Rally را که در پایان مراسم رونمایی شد مشاهده کنید.

سستم ویدیو کنفرانس rally لاجیتک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا