شبکه‌های اجتماعیمتا

حذف آزمایشی مشاهده تعداد لایک‌ ها در فیسبوک

فیسبوک علاقه مند است بداند که آیا کاربرانش تمایل دارند که تعداد لایک‌ ها، واکنش‌ها(reaction) و تعداد مشاهده ویدیوها در پست‌های این شبکه مخفی بماند یا خیر.  حذف آزمایشی مشاهده تعداد لایک‌ ها در فیسبوک از امروز در کشور استرالیا به صورت آزمایشی اعمال شده است.

یکی از سخنگویان این شرکت در مصاحبه‌ای با TechCrunch اعلام کرد که این قابلیت فعلا، تنها به صورت آزمایشی اعمال می‌شود و صرفا برای مشاهده نوع بازخوردهای کاربران به این تغییر است.
در روشی که این قابلیت اعمال شده، لایک‌ها، بازخوردها یا تعداد مشاهده‌ها، به کل ناپدید نمی‌شوند و تنها برای نویسنده اصلی پست در دسترس هستند. کاربران دیگر همچنان می‌توانند ببینند که چه کسانی، پست مدنظر را لایک کرده یا به آن واکنش نشان داده‌اند اما تعداد کلی آنها، از دید دیگر کاربران مخفی خواهد بود. تعداد کامنت‌های نوشته شده در زیر پست‌ها، همچنان برای همه قابل مشاهده است.
بر اساس گزارش TechCrunch ، فعلا قرار نیست که این آزمایش وسیع‌تر از این شود اما اگر نحوه بازخورد کاربران مناسب باشد ممکن است این قابلیت در سطح جهانی و در دیگر مناطق نیز اعمال شود.

اینستاگرام-که زیرمجموعه فیس بوک محسوب می‌شود- مدت‌هاست که مخفی کردن لایک‌ها را در کشورهای مانند کانادا و استرالیا و چند کشور دیگر به آزمایش گذاشته است. این شبکه‌های اجتماعی معتقدند که این قابلیت باید برای کمتر کردن تمرکز کاربران به روی فعالیت‌هایی مانند «تعداد لایک» اعمال شود.

تاثیرات روانی مشاهده لایک‌های فیسبوک

تحقیقات مختلفی منتشر شده که نشان می‌دهد که حساسیت به تعداد لایک یا ویو، تبدیل به موضوعی شده که برخی از کاربران به صورت وسواسی آن را دنبال می‌کنند و می‌تواند برای سلامت روان کاربران مضر باشد. بسیاری از منتقدان شبکه‌های اجتماعی مدعی بودند که سردمداران این حوزه باید دگمه‌های لایک و ویو را حذف کنند، به خصوص شبکه وسیع فیس بوک.
حذف آزمایشی مشاهده لایک‌ ها در فیسبوک در حال حاضر فعلا برای کاربران استرالیایی اجرا شده است.

منبع: تک کرانچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا