اپل

زمان عرضه سیستم عامل مک اواس Catalina اعلام شد

در حالی که در طی روزهای اخیر شاهد عرضه سیستم عامل‌های iOS 13 و watchOS 6 و به دنبال این دو نیز پلتفرم‌های iPadOS 13.1 و tvOS 13 در اختیار کاربران قرار گرفتند، وب‌سایت اپل امروز زمان عرضه نسل جدید سیستم عامل مک اواس Catalina را چهارم اکتبر یعنی جمعه هفته آینده (12 مهر) اعلام کرد.

این خبر از طریق وب‌سایت اپل در کشور دانمارک فاش شد به طوری که در این وب‌سایت آمده بود که سرویس Apple Arcade در تاریخ 4 اکتبر عرضه خواهد شد و از آنجایی که این سرویس، یکی از قابلیت‌های مک اواس Catalina محسوب می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که این سیستم عامل نیز در تاریخ مذکور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

البته در این میان، برخی از کارشناسان نیز عنوان کرده‌اند که شاید اپل تصمیمی‌برای عرضه همزمان این دو یعنی Apple Arcade و مک اواس Catalina نداشته باشد. آن‌ها بر این باورند که احتمالا اپل، این سیستم عامل را طی دو سه روز آینده و Apple Arcade را در تاریخ یاد شده، عرضه خواهد کرد.

اپل پیشتر زمان عرضه مک اواس Catalina را در فصل پاییز اعلام کرده بود. اما این شرکت هنوز زمان دقیقی را اعلام نکرده و واکنشی را نیز به این شایعه نشان نداده است. اپل اخیرا نهمین بتای توسعه‌دهندگان و هشتمین بتای عمومی‌macOS catlalina را عرضه کرده است.

نسخه جدید این پلتفرم، ویژگی‌هایی همچون اپلیکیشن‌های تلویزیونی، برنامه‌های جدیدی Music و Podcasts، سرویس Apple Arcade و غیره را در خود جای داده است. همچنین تکنولوژی Apple Catalyst نیز در این نسخه مشاهده می‌شود که به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا برنامه‌های آیپد را به مک بیاورند.

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا