آمازون

با عینک هوشمند اکو فریم آمازون آشنا شوید

شرکت آمازون در خلال رویداد سخت‌افزاری اخیر خود از محصول جدیدی تحت عنوان اکو فریم (Echo Frames) پرده برداشت و رسما ورود خود را به بازار عینک‌های هوشمند اعلام کرد.

اکو فریم آمازون ظاهری شبیه به فریم‌های معمولی موجود در بازار دارد و برخلاف برخی مدل‌های هوشمند، خبری از نمایشگر یا دوربین بر روی بدنه آن نیست. اما آمازون در اکو فریم، میکروفون‌هایی را تعبیه کرده که کاربر با کمک آن‌ها می‌تواند بدون نیاز به گوشی خود، با دستیار صوتی الکسا ارتباط برقرار کند.

وزن اکو فریم حدود 31 گرم عنوان شده و کاربر می‌تواند لنزهایی را که توسط پزشکان مشخص می‌شوند، بر روی آن سوار کند. این محصول از قابلیت اتصال به تمامی‌گوشی‌های مجهز به اندروید و iOS برخوردار است و می‌توان از این طریق از نوتیفیکیشن‌ها مطلع شد و یا تماس‌های صوتی برقرار کرد. در ویدیویی نیز که از این فریم منتشر شده، می‌توان فهمید که اکو فریم از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند.

آمازون هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان عرضه و همچنین طول عمر باتری اکو فریم منتشر نکرده است. این شرکت در اکو فریم هیچ قابلیتی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و یا ویژگی‌هایی از این دست استفاده نکرده و صرفا این محصول را به عنوان یکی از پوشیدنی‌های مجهز به دستیار صوتی الکسا تولید کرده است.

این فریم بخشی از برنامه آمازون تحت عنوان Day One Editions است که ویژه علاقمندان به محصولات این شرکت طراحی شده‌اند و تنها به صورت دعوتنامه‌ای در اختیار این افراد قرار خواهند گرفت. بدین معنی که فعلا به مرحله تولید انبوه نخواهند رسید. این فریم هوشمند با قیمت 179 دلار قابل‌خرید خواهد بود.

چرا آمازون اکو لوپ و اکو فریم را تولید کرد؟

محصولات پوشیدنی، سهم قابل توجهی از دنیای تکنولوژی و بازار را به خود اختصاص داده‌اند که البته تاکنون، ساعت های هوشمند و ردیاب های سلامتی مورد استقبال گرفته‌اند. در این میان، چند سالیست شرکت هایی همچون گوگل و همچنین آمازون، به تولید عینک های هوشمند روی آورده‌اند و اگرچه چند مدل را روانه بازار کرده‌اند، اما هرگز این محصولات مورد توجه جدی کاربران قرار نگرفتند.

اما محصولات پوشیدنی جدید آمازون یعنی اکولوپ و اکوفریم که به ترتیب با قیمت 130 و 180 دلار به فروش خواهد رفت، از قابلیت های متنوعی برخوردارند و از دستیار صوتی آمازون الکسا نیز پشتیبانی می کنند. این حلقه و فریم هوشمند می توانند گزینه های ارزان‌قیمتی برای علاقمندان به محصولات پوشیدنی باشند. آمازون با این دو دستاورد مهندسان خود قصد دارد تا حضور خود در بازار محصولاتی به اصطلاح بیرون‌خانه‌ای پررنگ‌تر کند؛ کاری که گوگل از طیق گوشی های هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت انجام داده است.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا