مایکروسافت

چند میلیون دستگاه در جهان به ویندوز 10 مجهزند؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که ویندوز را به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم دنیا قبول نداشته باشد. طبق گفته یوسف مهدی، یکی از کارمندان مایکروسافت، جدیدترین نسخه از این پلتفرم یعنی ویندوز 10، بالغ بر 900 میلیون بار توسط کاربران در سراسر جهان نصب شده است.

با استناد به این اطلاعات که در قالب پیامی‌ توئیتری منتشر شد، مایکروسافت در طی 12 ماه اخیر، چندین دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 را تولید و روانه بازار کرده که سبب ارتقای آمار کاربران این نسخه از ویندوز شده است. از جمله این دستگاه‌ها‌ می‌توان به سرفیس‌ها‌ب، هولولنز و حتی ایکس‌باکس اشاره کرد که نقش مهمی‌را در این رابطه ایفا کردند.

پاول توروت، از تحلیلگران دنیای آی‌تی، پیش‌بینی کرد که اگر این روند به همین منوال ادامه داشته باشد، احتمالا در سه ماهه نخست سال 2020، تعداد نصب‌ها‌ی ویندوز 10 از مرز یک میلیارد عبور خواهد کرد.

شواهد نشان می‌دهد که تمایل کاربران به استفاده از ویندوز 10 در ماه‌ها‌ی اخیر، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. برای مثال، تعداد دستگاه‌ها‌ی مجهز به این نسخه از ویندوز در ماه مارس حدود 800 میلیون نفر عنوان شد که در طی تقریبا شش ماه، 100 میلیون دستگاه به این رقم اضافه شد.

به نظر می‌رسد که با توقف پشتیبانی ویندوز 7 توسط مایکروسافت، شاهد کوچ دسته‌جمعی این کاربران به ویندوز 10 خواهیم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا