پوشیدنی هوشمند

نگاهی به قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید watchOS 6 اپل

اپل طی یکی دو روز آینده رسما عرضه نسخه جدید پلتفرم ویژه محصولات پوشیدنی هوشمند خود تحت عنوان watchOS 6 را آغاز خواهد کرد. تصمیمی‌ که با عرضه نسل جدید اپل‌واچ و آیفون‌های جدید این شرکت همزمان شده است.

سیستم عامل watchOS 6 به صورت پیشفرض بر روی اپل‌واچ سری 5 نصب خواهد بود. طبق گفته اپل، این پلتفرم جدید با تمامی‌ مدل‌های قبلی ساعت اپل‌واچ سازگار است، اما ممکن است برخی از ویژگی‌های جدید آن در ساعت‌های قدیمی‌ این شرکت قابل استفاده نباشد.

علاوه بر تغییری که در ظاهر watchOS 6 ایجاد و با واچ‌فیس‌های جدید همراه شده، در این نسخه امکان دسترسی مستقیم کاربران به فروشگاه اپلیکیشن اپل موسوم به اپ‌استور فراهم شده و کاربر می‌تواند بدون نیاز به گوشی آیفون خود، وارد این فروشگاه شود.

همچنین، قابلیت دستیار صوتی سیری نیز به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند از پس انجام کارهای بیشتری برآید. قابلیت‌های مرتبط با سلامتی و ردیابی فعالیت‌های کاربر نیز ارتقا یافته است. این بروزرسانی به زودی برای تمامی‌دارندگان ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ عرضه خواهد شد و اگر شما نیز یکی از کاربران این ساعت هستید پیشنهاد می‌شود قبل از نصب این آپدیت، به موارد زیر توجه کنید:

  • در ابتدا نوتیفیکیشنی نمایان می‌شود و شما را از آماده بودن بروزرسانی، مطلع می‌کند. در این حالت، پیشنهاد اپل این است که این بروزرسانی را در شب انجام دهید چرا که ممکن است کمی‌زمان‌بر باشد
  • اگر می‌خواهید به صورت دستی، از آماده بودن این بروزرسانی مطلع شوید می‌توانید اپلیکیشن اپل‌واچ را بر روی گوشی آیفون خود اجرا کنید. سپس بر روی My Watch تتپ کرده و بعد از انتخاب General، گزینه Software Update را انتخاب نمایید. در اینجا می‌توانید آپدیت را دانلود کنید. اگر از شما رمز عبور خواسته شد، رمز عبور خودتان را وارد کنید. بعد از اتمام فرآیند بروزرسانی، ساعت به صورت خودکار ریستارت خواهد شد
  • زمانی که می‌خواهید فرآیند بروزرسانی را انجام دهید، توجه داشته باشید که میزان شارژ ساعت 50 درصد یا بالاتر باشد و یا اینکه به شارژر متصل باشد. غالبا بروزرسانی، انرژی زیادی را از باتری مصرف می‌کند.

قابلیت‌های جدید در سیستم عامل watchOS 6

فیس‌های جدید: اپل امسال واچ‌فیس‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده و دسترسی به برخی از قابلیت‌های ساعت از طریق این واچ‌فیس‌ها را راحت‌تر کرده، به نحوی که کاربر می‌تواند بدون نیاز به گوشی، به این اطلاعات دسترسی داشته باشد

امکانات بیشتر سیری: اپلیکیشن Shazam اکنون با نسخه اپل‌واچ سیری سازگار شده و کاربر می‌تواند از طریق این دستیار صوتی، فرامین خود را در ساعت اجرا کند. همچنین، امکان سرچ در وب برای موضوعی خاص نیز در سیری فراهم شده و می‌توان در میان نتایج جست‌وجو نیز اسکرول کرد.

اپ‌استور جدید: اپل امسال قصد دارد تا فروشگاه خود موسوم به اپ‌استو را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. با کمک این ویژگی، کاربران می‌توانند اپ‌های مورد نظر را سرچ کنند و این کار، بدون کمک گرفتن از گوشی آیفون انجام دهند.  همچنین در iOS 13، نسخه ویژه ساعت‌های هوشمند اپلیکیشن ماشین حساب آیفون طراحی شده است. از طرفی دیگر، استیکرهای جدید انیموجی برای اپلیکیشن‌های پیام رسان نیز طراحی شده‌اند

قابلیت‌های بیشتر مرتبط با ردیابی سلامتی: اپل ویژگی‌های بیشتری را برای ردیابی فعالیت‌های مربوط به سلامتی کاربران، در نسخه watchOS 6 تعبیه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به Hearing Health اشاره کرد که در صورت قرارگیری کاربر در معرض صداهای مضر، به وی هشدار می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا