اپل

سیستم عامل watchOS 6 برای ساعت‌های اپل واچ معرفی شد

اپل به‌تازگی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اختصاصی خود ویژه ساعت‌های هوشمند اپل واچ را تحت عنوان watchOS 6 معرفی کرد.

در این نسخه از watchOS، شاهد اضافه شدن واچ‌فیس‌‌های جدیدی هستم که به مجموعه واچ‌فیس‌‌های قبلی که پیشتر و از زمان عرضه اولین نسخه وجود داشته‌اند، اضافه خواهند شد. برخی از این فیس‌ها بیشتر بر روی طراحی گرافیکی تمرکز دارند و برخی نیز از قابلیت ارائه اطلاعات بیشتر برخوردارند.

اپل همچنین، اپلیکیشن‌‌های بیشتری را به این ساعت هوشمند اپل واچ اضافه کرده که از جمله آن‌‌ها می‌توان به ماشین حساب، کتاب‌‌های صوتی و یادداشت‌‌های صوتی اشاره کرد. در سیستم عامل watchOS 6، اپلیکیشن‌‌ها قادر خواهد بود بدون نیاز به اجرای اپلیکیشنی همراه در گوشی آیفون، به صورت جداگانه اجرا شوند.

همچنین، به لطف APIهای جدید امکان استریم مستقیم صوت بر روی ساعت نیز فراهم خواهد شد. از طرفی دیگر، کاربران می‌توانند با مراجعه به اپ‌استور، اپلیکیشن‌‌ها را مستقیما دانلود کرده و پرداخت‌‌های برنامه‌ای را از طریق ساعت خود انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌‌های جدید توسعه قابلیت‌‌های مرتبط با سلامتی در watchOS 6 است. از جمله این موارد می‌توان به ردیابی وضعیت سلامت شنوایی در محیط‌‌های شلوغ و یادآوری مصرف دارو برای سالمندان اشاره کرد.

سیستم عامل watchOS 6 از این هفته در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و قرار است عرضه نسخه عمومی‌ آن از فصل پاییز آغاز شود. گفتنی است مدل‌‌های سری یک، دو، سه و چهار اپل واچ این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا