استارتاپتکنولوژی

دکاکورن ‌ها ، استارتاپهایی فراتر از یونیکورن ها

سه شرکت استرایپ، AIRBNB و POSTMATES از جهان یونیکورنها فراتر می‌روند

ظاهرا در دنیای تکنولوژی، دوران روی بورس بودن شرکت‌های یونیکورن یا تک شاخ به سر رسیده است و این روزها، اکثر شرکت‌های مطرح این حوزه تلاش می‌کنند تا به یک دکاکورن تبدیل شوند.

اما دکاکورن چیست؟ دکاکورن یا decacorn به شرکتی گفته می‌شود که که بیش از 10 میلیارد دلار ارزش دارد.‌

در ادامه تعدادی از دکاکورن‌های دنیای تکنولوژی را معرفی می‌کنیم:

استرایپ STRIPE:

استرایپ STRIPE یک شرکت پردازش پرداختی است که اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد بخش‌های اعتباری و وام دهی خود را گسترش دهد. حالا، شرکت استرایپ دوباره اعلام کرده که قرار است افزایش سرمایه 250 میلیون دلاری داشته باشد که ارزش این شرکت را به 35 میلیارد دلار می‌رساند.

ارزش جدید شرکت استرایپ، این شرکت را جلوتر از دیگر رقبای قدَر حوزه سیلیکون ولی قرار می‌دهد مانند Airbnb، SpaceX و Palantir. با وجود چنین ارزشی، تنها دو استارتاپ خصوصی حوزه تکنولوژی WeWork  و  Juul Labsخواهند بود که ارزشمندتر از استرایپ محسوب خواهند شد.

جالب اینجاست با وجود اینکه شرکت‌های بزرگ این روزها تلاش زیادی می‌کنند که هر چه زودتر با عرضه سهام به یک شرکت سهامی عام تبدیل شوند، اما استرایپ تمایل زیادی دارد که خصوصی باقی بماند.

AIRBNB :

بعد از انتشار خبر عقب افتادن اولین عرضه عمومی سهام  شرکت WeWork ، استارتاپ AIRBNB  نیز اعلام کرده که در سال 2020 به یک شرکت سهامی عمومی تبدیل خواهد شد. در سال 2017، مدیر عامل AIRBNB ، برایان چِسکی اعلام کرد که آماده سازی پروژه عرضه اولیه عمومی سهام شرکت، دو سال زمان می‌برد و سال 2018 را برای این اتفاق مناسب اعلام کرد اما تا به امروز که سال  2019 است، ظاهرا شرکت هنوز آمادگی‌های لازم را به دست نیاورده است.

Airbnb، امروزه 31 میلیارد دلار ارزش دارد اما هنوز آماده تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام نیست.

POSTMATES:

POSTMATES این روزها دوران رونق خود را می‌گذراند. در ماه سپتامبر، 300 میلیون سرمایه جدید به این شرکت اضافه شد و مدیر عامل شرکت اعلام کرده که برنامه بر این است تا عرضه اولیه عمومی سهام، در سال 2019 اتفاق بیفتد. بعد از آن، 100 میلیون دلار سرمایه دیگر به شرکت افزوده شده و در ماه فوریه سال گذشته، درخواست عرضه اولیه عمومی سهام شرکت، به ثبت رسید.  با وجود چنین سرمایه‌ای، ارزش شرکت به 2.4 میلیارد دلار دلار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی می میکس 2S شیائومی – Xiaomi Mi Mix 2S

    اخبار و مقالات گوشی ردمی K30 پرو شیائومی – Xiaomi Redmi K30 Pro

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی K30i شیائومی 5G – Xiaomi Redmi K30i 5G

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا