اپل

ترفندهایی برای عکاسی بهتر با آیفون 11

چند روزی از رونمایی مدل‌های جدید آیفون 11 می‌گذرد و اکنون علاقمندان به این برند محبوب، مشغول تست و ارزیابی عملکرد قسمت‌های مختلف دستاورد جدید مهندسان اپل هستند.

این شرکت امسال برای اولین بار از سیستم دوربین سه‌گانه در گوشی‌های خود استفاده کرد که به نوعی از آن به عنوان بارزترین ویژگی آیفون 11 یاد می‌شود. طبق ادعای اپل، این دوربین قادر است تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت و وضوح بالاتری را نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت برای کاربران به ارمغان آورد که در ادامه قصد داریم تا به چند نمونه از ترفندهایی اشاره کنیم که می‌تواند کار با دوربین‌ سه‌گانه آیفون 11 را لذت‌بخش کند.

  • استفاده از لنز فوق عریض

هر دو مدل آیفون 11 و آیفون 11 پرو به دوربین‌های فوق عریض یا همان التراواید مجهزند. این سنسور از رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 از دامنه دید 120 درجه‌ای برخوردار است و می‌تواند عملکردی شبیه به لنز 13 میلیمتری DSLR را به ارمغان آورد.

عکاسی در حالت فوق عریض بسیار ساده است به طوری‌که در آیفون 11 می‌توان با ضربه زدن بر روی دکه 1xz و تغییر آن به 0.5x می‌توان به لنز الترا واید شیفت کرد. این فرآیند در آیفون 1 پرو از طریق تپ کردن بر روی دکمه 0.5x انجام می‌شود.

  • استفاده از حالت پانورامای لنز فوق عریض

برای آن‌هایی که به عکس‌های پانوراما علاقمندند، پیشنهاد می‌شود که از لنزهای فوق عریض برای ثبت این عکس استفاده کنند.

  • ثبت سلفی‌های هوشمندتر

هر دو مدل آیفون 11 و آیفون 11 پرو به دوربین‌های سلفی 12 مگاپیکسلی مجهزند. اما این بدین معنی نیست که در هر حالتی نمی‌توانید از این 12 مگاپیکسل، برای ثبت سلفی بهره ببرید. به عبارتی دیگر، اگر گوشی آیفون 11 خود را به صورت عمودی بگیرید، به صورت پیش‌فرض سلفی‌های شما با رزولوشن 7 مگاپیکسلی ثبت خواهد شد که برای استفاده از رزولوشن 12 مگاپیکسل، می‌توانید بر روی دکمه‌ای که در قسمت پایینی نمایشگر تعبیه شده، تپ کنید. اما در حالت افقی، عکس‌های سلفی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند.

  • تغییر نسبت ابعاد به 16:9

در آیفون‌های سال‌های قبل، کاربران می‌توانستند از میان نسبت ابعاد 4:3 (مستطیلی) و 1:1 (مربعی)، یکی از به دلخواه انتخاب کنند.اما در اپلیکیشن دوربین جدید آیفون 11 و آیفون 1 پرو، گزینه جدید 16:9 نیز ارائه شده است.

  • فیلمبرداری در حین عکاسی

در آیفون‌های قبل از آیفون 11 و آیفون 11 پرو، کاربران در حین فیلمبرداری تنها می‌توانستند از صفحه اسکرین شات بگیرند. اما در نسل جدید آیفون‌های اپل، قابلیتی به نام QuickTake اضافه شده که امکان ضبط فیلم در حین عکاسی را برای کاربران فراهم می‌کند که این کار از طریق فشار دادن دکمه Record امکان‌پذیر است.

قابلیت QuickTime در هر دو دوربین پشتی و سلفی تعبیه شده و تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، یکسان بودن نسبت ابعاد عکس و فیلم در استفاده از این قابلیت است. برای مثال اگر در حین ضبط ویدیوهای 16:9 هستید، می‌بایست نسبت ابعاد عکس را نیز به همین گزینه تغییر دهید.

  • استفاده از حالت عکاسی متوالی

برای ثبت عکس‌های متوالی دو راه پیش رویتان وجود دارد؛ نخست، اگر گوشی را در حالت افقی در دست گرفته‌اید، می‌توانید با کشیدن دکمه شاتر به سمت پایین، از این قابلیت استفاده کنید. اما اگر گوشی را به صورت عمودی گرفته‌اید، با کشیدن دکمه شاتر به سمت چپ، عکس‌هایی به صورت پشت سرهم ثبت خواهند شد.

  • استفاده از دکمه کم‌وزیاد کردن صدا به عنوان شاتر

کاربران گوشی‌های امسال آیفون می‌توانند از هر کدام از دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا به عنوان دکمه شاتر استفاده کنند. البته این بدین معنی نیست که با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه می‌تواند عکس‌های متوالی بگیرید.

  • استفاده از حالت شب

هر دو مدل آیفون 11 و آیفون 11 پرو به حالت شب یا همان Night Mode مجهزند. برخلاف گوشی‌های اندرویدی که کاربر می‌تواند این حالت را در هر زمانی که بخواهد انتخاب کند، در این دو گوشی، حالت شب به صورت خودکار توسط گوشی انتخاب و فعال می‌شود. اپل سعی کرده با حالت شب، زیبایی و هنری بودن عکس‌هایی را که در شب‌ها ثبت می‌شوند، حفظ کند و نتیجه‌ای به مراتب بهتر را نسبت به عکس‌های معمولی ثبت شده ارائه دهد.

  • استفاده از قابلیت کامپوزیشن برای عکس‌ها و ویدیوها

در بخش تنظیمات اپلیکیشن دوربین، قسمتی به نام کامپوزیشن –Composition- وجود دارد که در این قسمت می‌توانید قابلیت Photos Capture Outside the Frame و Videos Capture Outside the Frame را فعال کنید. با فعال کردن هر کدام از این گزینه‌ها، این امکان برایتان فراهم خواهد شد عکس‌ها و یا ویدیوهای خود را با کمک ابزارهای ویرایشی در اپلیکیشن Photos ویرایش کنید. به عبارتی دیگر، اگر از دوربین واید برای ثبت عکس استفاده کرده‌اید و فردی که در لبه فریم بوده، در قاب نیفتاده؛ در این جا می‌توانید با زوم اوت کردن، فرد مورد نظر را به کادر برگردانید.

  • استفاده از دو نوع عکس پرتره

پیشتر، کاربران تنها می‌توانستند از دوربین تله‌فوتوی 2x برای ثبت عکس‌های پرتره در آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس، آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس استفاده کنند. در گوشی آیفون ایکس آر نیز دوربین پشتی واید گوشی این وظیفه را بر عهده داشت.

اما در آیفون 11 پرو، این امکان برای کاربران فراهم شده تا از میان لنزهای واید و تله‌فوتو برای ثبت عکس‌های پرتره استفاده نمایند. هر کدام از این لنزها، نتیجه متفاوتی را به دنبال خواهند داشت اما در مجموع، لنز واید می‌تواند به لطف برخورداری از دیافراگم f/1.7، پرتره‌های بهتری را در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند. از طرفی دیگر، در عکس‌های پرتره با لنز واید، بک‌گراند با کمک فناوری هوش مصنوعی، به حالت مات درمی‌آید و برای ثبت عکس از اشیاء و یا حیوانات، گزینه بهتریست.

اما اگر هنوز گوشی‌های آیفون 11 یا آیفون 11 پرو را خریداری نکرده‌اید و یا تصمیمی‌برای خرید این دو گوشی ندارید، بد نیست بدانید که با نصب iOS 11، چند ویژگی جدید و جذاب را به دوربین گوشی و اپلیکیشن Photos اضافه خواهید کرد که می‌تواند لذت کار با دوربین آیفون را دوچندان کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا