تکنولوژی

جت اسکی الکتریکی «تایگا موتورز» با قیمت 24 هزار دلار رونمایی شد

چند سالیست که شرکت تایگا موتورز –Taiga Motors- بر روی طراحی و توسعه محصولاتی تمرکز کرده تا بجای استفاده از سوخت‌های فسیلی، بتواند موتورهای الکتریکی را در دل آن‌ها تعبیه کند.

این شرکت که به ساخت محصولاتی با کم‌ترین سروصدا نیز شناخته می‌شود، اخیر از یک جت اسکی جدید تحت عنوان Orca پرده برداشت که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای گشت‌وگذاری دو ساعته را بر روی سطح آب فراهم کند.

این جت اسکی الکتریکی می‌تواند با حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و موتور آن نیز از توانی معاول 180 اسب بخار برخورار است. در دل این جت اسکی، از یک باتری 23 کیلوواتی استفاده شده که از طریق خروجی 240 ولتی قابل شارژ خواهد بود.  همچنین می‌توان از طریق فناوری شارژ سریع و شارژر DC ظرف مدت زمان 20 دقیقه، شارژ باتری را از صفر به 80 درصد رساند.

تایگا موتورز اعلام کرده که برای ساخت و تعبیه این باتری بر روی بدنه این جت اسکی، زمان و انرژی زیادی صرف شده تا مشکلی در حین حرکت با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برای جت اسکی و سرنشین بوجود نیاید. همچنین خللی در عملکرد باتری Orca پس از استراحت طولانی مدت در ماه‌های سرد سال بوجود نخواهد آمد و طبق گفته این شرکت، تمامی‌جت اسکی‌های Orca، با پنج سال ضمانت عرضه خواهند شد که تا 20 هزار کیلومتر نیز شامل این گارانتی خواهد شد.

میان دسته یا همان فرمان این جت اسکی، نمایشگری ضدآب تعبیه شده که قابلیت‌هایی همچون نقشه‌های GPS، وای‌فای، LTE و بلوتوث را در خود جای داده و اطلاعاتی گردآوری شده از سنسورهای دمای آب و دوربین‌های نصب شده روی بدنه را نیز نمایش خواهد داد.

البته هر کسی هم توانایی خرید چنین جت اسکی‌هایی را ندارد چرا که تایگا موتورز قیمت 24 هزار دلار را برای این محصول خود در نظر گرفته و اعلام کرده که از سال آینده میلادی، عرضه آن را آغاز خواهد کرد. ناگفته نماند که مدل ویژه‌ای نیز از این جت اسکی تحت عنوان Founders Edition تولید شده که با قیمت 28 هزار دلار به فروش خواهد رفت.

مقصر اصلی در بالا بودن قیمت این جت اسکی الکتریکی را باید بدنه این محصول دانست که به طور کامل، از فیبر کربن طراحی شده تا از این طریق بتوان وزن جت اسکی را کم کرد. جالب آنجاست که حتی با وجود استفاده از فیبر کربن هم وزن این قایق به 263 کیلوگرم رسیده که حدود نیمی‌از این وزن، مربوط به باتری الکتریکی آن است.

طبق گفته تایگا موتورز، تنها 500 دستگاه از این جت اسکی الکتریکی تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا