اپل

اختلال در عملکرد آیفون‌های قدیمی‌ همزمان با رونمایی از آیفون 11

اپل در روز سه‌شنبه از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود پرده برداشت، اما برخی از دارندگان مدل‌های قدیمی ‌آیفون در توئیتر اعلام کردند که ساعاتی پس از برگزاری این مراسم، شاهد بروز اختلال در عملکرد گوشی‌های قدیمی ‌آیفون خود شدند.

اگر خاطرتان باشد اپل در سال 2017 نیز دست به چنین اقدامی‌ زد و با کُند کردن آیفون‌های قدیمی، سعی داشت تا کاربران را به خرید مدل‌های جدید ترغیب کند. اما گلایه و شکایت‌های متعدد کاربران سبب شد تا این شرکت رسما به دستکاری عملکرد آیفون اعتراف و برای رفع این مشکل، یک بروزرسانی نرم‌افزاری را ارائه کند.

حال اخیرا برخی از دارندگان گوشی‌های آیفون در توئیتر از کُند شدن و اختلال در عملکرد دستگاه‌های خود خبر دادند. یکی از کاربران نوشت پس از رونمایی آیفون 11، آیفونم عملا از کار افتاد و به من به این اتفاق بسیار مشکوکم. کاربری دیگر نوشت تنها یک روز پس از رونمایی آیفون‌های جدید، گوشی آیفون ایکس اس مکسم حدود دو ساعت کار نکرد.

پیام‌های متعددی از سوی کاربران در توئیتر منتشر شده که همگی بر یک موضوع یعنی اختلال در عملکرد آیفون‌های قدیمی ‌تاکید دارند. این مساله سبب شده تا این شایعه در میان دارندگان گوشی‌های اپل رواج یابد که این شرکت، پس از معرفی مدل‌های جدید به طور عمدی مدل‌های قدیمی ‌را دستکاری می‌کند تا ازین طریق بتواند کاربران به انتخاب مدل‌های جدید وادار کند.

صرفنظر از درستی و یا نادرستی این شایعه یا بهتر بگوییم تئوری توطئه، برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های اپل بروزرسانی iOS 13 را دریافت نخواهند کرد. بدین معنی که اگرچه این دستگاه‌ها همچنان کار خواهند کرد اما آپدیت‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند و در برابر هکرها آسیب‌پذیر خواهند بود.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا برخی آیفون‌ها به خوبی کار نمی‌کنند؟ در وب‌سایت اپل، چند دلیل برای این امر ذکر شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بالا رفتن عمر باتری‌هاست. در توضیح این مورد آمده است: تمامی‌باتری‌های قابل‌شارژ مصرفی هستند و طول عمر آن‌ها محدود است. در نهایت، ظرفیت و عملکرد آن‌ها تقلیل می‌یابد و می‌بایست تعویض شوند. با افزایش سن باتری، تغییراتی نیز در عملکرد گوشی‌های آیفون بوجود خواهد آمد.

اپل در سال 2018، هزینه تعویض باتری گوشی‌های خود را کاهش داد تا کاربران بتوانند با تعویض باتری، جان تازه‌ای را به گوشی‌های خود ببخشند.

با این حال، هنوز اپل واکنشی را در قبال انتشار این توئیت‌ها نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که اهالی مانتین ویو چگونه خواهند توانست در برابر این موج از انتقادها از خود دفاع کنند.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا