اپلرویدادهای خارجیموبایل

معرفی بی سر و صدا چیپ U1 در جریان کنفرانس اپل

یکی از اجزای آیفون 11 و آیفون 11 پرو اپل که در مراسم 10 سپتامبر این شرکت به آن اشاره نشد، چیپ U1 است. با اینکه بر روی استیج هیچ یک از افراد به آن اشاره‌ای نداشتند اما این قطعه در اصل پدیدآورنده همان «قابلیت‌های بی‌نظیر» آی‌اواس 13 است که تیم کوک روی صحنه به آن اشاره داشت. از قابلیت‌های این چیپ می‌توان به ارتقاء ایردراپ و افزایش دقت آن اشاره کرد.

کلمه U به‌کاررفته در نام این چیپ اشاره به واژه «Ultra-Wideband» دارد. این واژه در اصل معرف تکنولوژی است که اپل در زمینه ردیابی و شناسایی در دیوایس‌های جدید 2019 خود از جمله آیفون 11 استفاده کرده. این چیپ در اصل به آیفون 11 این امکان را می‌دهد که دیگر دیوایس‌های مجهز به این قطعه را به راحتی ردیابی و شناسایی کرده و با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند.

مروری تصویری بر رویداد آیفون ۱۱ و محصولاتی که دیشب معرفی شدند

چیپ U1 در اصل همان تکنولوژی بلوتوث است که شکل پیشرفته و کم مصرفی به خود گرفته و برای انتقال دیتا به شکل وایرلس با سرعت بالا استفاده می‌شود. به‌کارگیری این تکنولوژی در اسمارت فون‌های 2019 اپل امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های ردیابی پیشرفته و تشخیص دیوایس‌های اطراف را فراهم می‌کند.

آیفون 11

آیفونتان را به سمت هدف نشانه بگیرید

اپل در مراسم خود مستقیما به این تکنولوژی اشاره نکرد اما در وبسایت رسمی اپل و در بخش معرفی آیفون 11 گفته شده که به‌کارگیری این چیپ باعث می‌شود کاربر با نشانه گرفتن دیوایس خود به سمت دیگر دیوایس‌های مجهز به این چیپ سریعا آنها را شناسایی کند و از طریق سیستم ایردراپ فایل‌های مدنظرش را برای آنها ارسال کند. بنابراین از این به بعد اگر می‌خواهید یک فایل را از طریق ایردراپ به اشتراک بگذارید، کافیست گوشیتان را به سمت شخص مورد نظر بگیرید تا دیوایس او را درون لیستتان مشاهده کنید.

اپل واچ سری ۵ عرضه شد

تا رخداد آیپد صبور باشید

به نظر می‌رسد قابلیت‌های این چیپ به همین جا ختم نمی‌شود و در آینده نزدیک شاهد ویژگی‌های جدیدی از این تکنولوژی خواهیم بود اما بهتر است تا مهر امسال و رخداد آیپد اپل منتظر بمانیم و ببینیم کوپرتینو چه برنامه‌ای برای این سلاح مخفی در آستین دارد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا