تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

شرکت HMD Global فرصت به‌دست آمده در ایفا 2019 را غنیمت شمرد و با رونمایی از گوشی‌های جدید نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 و چند مدل دیگر نگاه‌های علاقمندان به این برند نوستالژیک را به خود جلب کرد.

این دو گوشی از لحاظ طراحی و مشخصات ظاهری شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند به طوری که هر دو به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده‌اند. در ساخت نمایشگر این دو دستگاه از فناوری PureDisplay استفاده شده که می‌تواند رنگ‌هایی دقیق و باکیفیتی را در معرض دید کاربر قرار دهد. همچنین یک پردازنده اختصاصی نیز برای نمایشگر در دل این دو گوشی تعبیه شده که قابلیت HDR و نمایش بهتر اطلاعات را برای دستگاه به ارمغان خواهد آورد.

در قسمت پشتی بدنه، از سنسور اثر انگشت و سیستم دوربین سه‌گانه استفاده شده، اما تفاوت‌هایی میان قابلیت‌های دوربین این دو گوشی نهفته است؛ برای نمونه در نوکیا 6.2 سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی واید با زاویه دید 18 درجه‌ای و یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای عمق‌بخشی به تصاویر تعبیه شده است.

در نوکیا 7.2 اما از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده شده و دو سنسور دیگر بدون تغییر و مجهز به رزولوشن‌های 8 و 5 مگاپیکسلی باقی مانده‌اند. با این حال، نوکیا 7.2 به دلیل همکاری این شرکت با زایس، از قابلیت  ثبت عکس‌هایی با افکت بوکه به مراتب بهتر بهره می‌برد و گفته می‌شود که می‌تواند عکس‌های بوکه را در سه حالت ثبت کند.

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

از دیگر تفاوت‌های میان این دو مدل، نوع پردازنده است؛ بدین معنی که نوکیا 6.2 به چیپست اسنپدراگون 636 مجهز شده و در نوکیا 7.2 از چیپست قوی‌تر اسنپدراگون 660 استفاده شده است. اما هر دو گوشی از باتری 3500 میلی‌آمپری به همراه دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت بهره می‌برند.

نوکیا 7.2 در چند مدل و مجهز به رم 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. گوشی نوکیا 6.2 نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود با حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی اما فضای ذخیره‌سازی 32 و 64 گیگابایتی به دست خریداران خواهد رسید.

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

قرار است نوکیا 6.2 مجهز به رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی با قیمت تقریبی 200 یورو و مدل مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 250 یورو به بازار عرضه شود. برای نوکیا 7.2 نیز قیمت 300 یورو را در ازای خرید مدل مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی در نظر گرفته‌اند.

برانگیختن حس نوستالژیک..

مراسم شرکت HMD Global در ایفای امسال تنها به رونمایی از این دو گوشی خلاصه نشد و این شرکت از چند مدل گوشی نوستالژیک و خاطره‌انگیز نیز پرده برداشت.

نوکیا 800 تاف – Nokia 800 Tough

این گوشی که آن را نسخه ارتقایافته‌ای از نوکیا 3310 می‌دانند، جزو مدل‌های جان‌سخت و مقاوم به حساب می‌آید و گواهینامه‌های IP68 و MIL-STD810G نیز به خوبی بر این مساله صحه می‌گذارند. این گوشی قادر است تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب جان سالم به در ببرد و در برابر نفوذ گردوغبار نیز مقاوم است.

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

نوکیا 800 تاف به یک باتری 2100 میلی‌آمپری مجهز شده که می‌تواند تا یک ماه در حالت استندبای روشن بماند و یا انرژی لازم برای 12 ساعت مکالمه بدون وقفه را تامین کند. در این گوشی از چراغ قوه LED نیز استفاده شده و می‌توان به لطف برخورداری از قابلیت‌های ارتباطی GPS و GLONASS، از امکانات گوگل مپس بهره برد.

نرم‌افزاری KaiOS در دل این گوشی به کار رفته و امکان استفاده از اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، فیسبوک و همچنین دستیار صوتی گوگل اسیستنت را برای کاربران فراهم می‌کند. این گوشی در دو نسخه تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت موجود است و از بلوتوث و وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند.

نوکیا 800 تاف به حافظه داخلی 4 گیگابایتی مجهز شده و می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو SD نیز این ظرفیت حافظه را ارتقا داد. گفته می‌شود که نوکیا 800 تاف با قیمت 110 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

نوکیا 2720 فلیپ – Nokia 2720 Flip

گوشی تاشوی نوکیا 2720 فلیپ محصول دیگر معرفی‌شده در ایفا 2019 بود. این گوشی به سیستم عامل KaiOS مجهز است و از نمایشگر 2.8 اینچی داخلی و 1.3 اینچی بیرونی برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها بهره می‌برد.

در این گوشی نیز امکان استفاده از پیامرسان‌های واتس‌اپ و فیسبوک فراهم شده و از نقشه گوگل مپس نیز می‌توان استفاده کرد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به برخورداری از قابلیت اتصال به اینترنت LTE و همچنین وای‌فای‌هات‌اسپات به منظور اتصال به دستگاه‌های وای‌فای موجود اشاره کرد.

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

در این گوشی از دوربین 2 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 4 گیگابایتی قابل ارتقا از طریق کارت میکرو SD و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون استفاده شده است. این محصول با قیمت 90 یورو به دست علاقمندان خواهد رسید.

نوکیا 110

این گوشی که عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی نوکیا مجهز به دوربین عکاسی محسوب می‌شود، تنها با قیمت 20 دلار در بازار به فروش خواهد رسید. این گوشی در اواسط ماه سپتامبر قابل خرید خواهدب ود.

با گوشی‌های جدید نوکیا در ایفا 2019 آشنا شوید

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا