تکنولوژی

اعتیاد به اینترنت و فضای آنلاین در کدام کشورها بیشتر است؟

دهکده جهانی با ورود تکنولوژی‌های نوین اکنون به جایی رسیده که دیگر کمیت حضور انسان‌ها در دنیای مجازی نسبت به ارتباطات آن‌ها در دنیای واقعی پیشی گرفته و این مساله زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این میان، گوشی‌های هوشمند را می‌توان یکی از عاملان اصلی در کمرنگ شدن مراودات انسانی و به حداقل رسیدن معاشرت‌ها به شمار آورد.

در همین رابطه، اخیر محققان تارنمای BusinessFiber انگلستان، پژوهشی را برای روی میزان استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند و به طور کل، آنلاین بودن از طریق دستگاه‌های هوشمند در کشورهای مختلف انجام دادند که نتایج آن می‌تواند جالب توجه باشد.

طبق اطلاعات بدست آمده، فیلپینی‌ها در مقایسه با کاربران سایر کشورهای جهان، مدت زمان بیشتری را در فضای وب سپری می‌کنند. درواقع، مردم فیلیپین چیزی حدود 10 ساعت در روز را آنلاین هستند. در رده‌های بعدی نیز کشورهای برزیل، کلمبیا و تایلند جای می‌گیرند که این میزان مصرف برای آن‌ها حدود 9 ساعت عنوان شده است.

کاربران کشورهای امارات، ژاپن، چین، هلند، فرانسه و آلمان بعد از چهار کشور نخست، بیشترین میزان آنلاین بودن را دارند. در خصوص آمریکا نیز باید که متوسط سرعت اینترنت در این کشور حدود 32 مگابیت بر ثانیه است و با ثبت 6 ساعت و 31 دقیقه، در رده دوازدهم قرار گرفته است. نتایج این بررسی نشان داد تمامی‌ افراد 18 تا 29 سال در آمریکا از اینترنت استفاده می‌کنند و این میزان در میان افراد بالای 65 سال، 73 درصد عنوان شده است.

ایان رایت، از اعضای این گروه تحقیقاتی در این رابطه عنوان می‌کند ما در دنیای زندگی می‌کنیم که هیچ حدومرزی برای دستیابی به اطلاعات پیش رویمان قرار ندارد و تنها با چند کلیک، این اطلاعات در اختیارمان قرار می‌گیرند. تکنولوژی کامپیوتر و اینترنت، نه تنها شیوه کار کردن انسان‌ها را تغییر دادند بلکه میزان اثربخشی و بازدهی کار و همچنین نحوه نگرش ما به دنیای پیرامونمان را نیز دستخوش تغییرات زیادی کردند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که که این فناوری‌ها، بر نحوه ارتباطات و تعاملات انسانی نیز تاثیرگذار بوده‌اند.

آمار و ارقام این پژوهش نشان داد که متوسط میزان آنلاین بودن در دنیا، حدود 6 ساعت و 42 دقیقه است که در این میان، 17 کشور از این حد متوسط فراتر رفته‌اند. اعتیاد به گوشی و فضای وب در برخی از کشورهای جهان به نسبت دیگر کشورها زیادتر است که با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های هوشمند، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد افزایش مدت زمان استفاده از این دستگاه‌ها خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا