ایران

جهرمی مدیران زیرساخت را به خاطر اختلال اینترنت جریمه کرد

وزیر ارتباطات: باید تنبیه شوند تا حواسشان بیشتر جمع شود

به دنبال اختلال شدید اینترنتی در سراسر کشور وزیر ارتباطات در توییتر از تنبیه هیات مدیره و مدیران زیرساخت برای این ماه خبر داد تا به گفته جهرمی حواسشان بیشتر جمع شود.

جهرمی در توییتر نوشت: اختلال یک ساعته در اینترنت، این‌بار اشتباه از شرکت ارتباطات زیرساخت! «شرمنده آقای وزیر!» گفتن مدیران زیرساخت، به‌ درد مردم نمی‌خورد و مشکل حل نمی‌شود. باید تنبیه شوند تا حواسشان بیشتر جمع شود: خداحافظ کارانه این ماه هیات مدیره و مدیران مربوطه!

هرچند طی روزهای اخیر در مورد اختلالات اینترنت کاربران انتقادهای فراوانی را می‌کردند اما اختلالات امروز عصر اوج آنها بود.

استارتاپ ابرآروان بعد از برطرف شدن این اختلالات نموداری را منتشر کرد که نشان می‌داد سطح این اختلالات بسیار وسیع بوده است.

تصویر زیر که توسط توییتر ابر آروان منتشر شده گستردگی این اختلالات را در دیتاسنترهای گوناگون داخلی نشان می‌دهد که از ساعت ۱۹:۰۰ امروز آغاز شد و تا ساعت ۲۰:۱۸ ادامه داشت. اکنون وضعیت ارتباطات اینترنتی کشور به حالت عادی برگشته است.

اختلالات اینترنتی
اختلالات اینترنتی امروز – تصویر توییتر ابرآروان

هنوز از دلایل این اختلال اینترنتی خبر رسمی منتشر نشده هرچند یک عضو هیات مدیره زیرساخت بعد از رفع این اختلالات آن را هم به تامین کننده بین‌المللی و هم به خود زیرساخت نسبت داد.

سجاد بنابی نوشت : این اشکالات به دلیل تنظیم روت پیش‌فرض از سوی یک تامین کننده بین‌المللی و نیز اشکالاتی در تنظیمات گذرگاه بین المللی زیرساخت به وجود آمده است برای این اختلال پوزش می‌خواهیم.

با این حال به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات که خود زمانی سکاندار شرکت زیرساخت بوده این دلایل و عذرخواهی‌ها را پذیرفتنی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا