تکنولوژی

مانیتور 55 اینچی Alienware برای گیمرها معرفی شد

شرکت Alienware که جزو زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ Dell محسوب می‌شود، اخیرا و به منظور رقابت با نمایشگرهای گیمینگ 4K شرکت انویدیا، از مانیتور 55 اینچی مجهز به پنل OLED خود پرده برداشت.

این نمایشگر غول‌پیکر از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد و به فناوری FreeSync شرکت AMD برای کاهش مصنوعات تصویری و رفع مشکل فرکانس و سرعت پاسخ به فرکانس بین مانیتور و GPU مجهز شده است.

بدنه این نمایشگر بسیار باریک طراحی شده و حاشیه‌های بسیار کمی‌برخوردار است. از جمله درگاه‌های تعبیه شده روی این مانیتور 55 اینچی می‌توان به یک درگاه دیسپلی پورت 1.2، سه درگاه HDMI 2.0، چهار درگاه USB، یک ورودی هدفون و خروجی صوتی SPDIF اشاره کرد. البته خبری از درگاه HDMI 2.1 در این محصول نیست که نمی‌تواند برای کاربرانی که تمایل دارند تا ویدیوهای 4K را با نرخ 120 هرتز اجرا کنند، خبر خوبی باشد.

پایه این نمایشگر 55 اینچی از استاندارد VESA پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از پایه خود نمایشگر، آن را بر روی دیوار نیز نصب کنند یا حتی از پایه‌های ساخت دیگر شرکت‌های نیز بهره بگیرند. پنل این نمایشگر از سرعت پاسخگویی 0.5 میلی‌‌ثانیه‌ای برخوردار است. یک ریموت نیز برای این نمایشگر در نظر گرفته شده که از عملکرد بهتری نسبت به ریموت‌های دیگر شرکت‌ها بهره می‌برد.

اگرچه شرکت‌های دیگری همچون اچ‌پی، ایسر و یا ایسوس نمایشگرهای مشابهی با ابعاد 65 اینچی را روانه بازار کرده‌اند، اما فراموش نکنید که هیچیک از این محصولات به پنل اولد مجهز نیستند. این پنل‌ها قادرند رنگ مشکی واقعی را ارائه دهند و عملکرد آن‌ها در تولید دیگر رنگ‌ها نیز به مراتب بهتر است. متاسفانه شرکت Dell قابلیت پشتیبانی از HDR را به این نمایشگر اضافه نکرده و این یعنی، کاربر نمی‌تواند چند منظوره از آن استفاده کند.

با توجه به روند روبه رشدی که درتولید نمایشگرهای گیمینگ با آن مواجه‌ایم، کاربران اکنون بی‌صبرانه منتظر ورود نمایشگری به بازار هستند که به مشخصاتی همچون ابعاد 65 اینچی 4K با پنل اولد، نرخ رفرش 120 هرتزی یا بالاتر، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 پلاس، درگاه‌های HDMI 2.0 و دیسپلی پورت 2.0 و همچنین فناوری‌های G-Sync و FreeSync مجهز باشد.

نمایشگر 55 اینچی اولد Alienware قرار است از 30 سپتامبر و با قیمت 3999 دلار به بازار عرضه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا