گوناگون

سئو سایت خود را به کجا بسپاریم که راحت باشیم؟

بازار داغ سئو این روزها بر سر زبان‌ها است. علاوه بر کسانی که قصد دارند به سایت خود علامت حاکم بزرگ ببخشند تا به دل موتورهای جستجو از جمله گوگل بنشینند، در مقابل، کسانی هم هستند که از این بازار گرم برای خود کسب درآمد می‌کنند. هرچقدر که میل مردم به سمت اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی پیش می‌رود، بازار آموزش و مشاوره سئو هم افزایش پیدا می‌کند.

بدون کسب و کار آنلاین شکست می‌خورید

تا پیش از داغ شدن این موضوع، اعتبار یک کسب و کار به دکان و حجره و ریش بزرگترهای بازار بود. اما در حال حاضر اگر بخواهید کسب و کار شما زنده بماند، باید وارد فضای رقابتی کسب و کار آنلاین شوید. از طرفی پس از اینکه وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کردید، با استفاده از روش‌های بازاریابی دیجیتالی و تکنیک‌های سئو، باید کاری کنید که به موتورهای جستجو و به ویژه گوگل به شما توجه کنند.

چرا سئو مهم است؟

در عوض موتورهای جستجو هم کاری می‌کنند تا سایت شما به دل کاربران اینترنتی بنشیند و افراد بیشتری به سمت وب‌سایت شما روانه شوند. فرایند بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، که آن را با عنوان سئو می‌شناسیم، نیاز به متخصص دارد تا از تمام ابزارهای موجود در زمینه بازاریابی اینترنتی استفاده کند.

طراحی سایت وب24 از صفر تا صدِ این راه به شما کمک خواهد کرد تا سایت شما، تبدیل به گل سرسبد موتورهای جستجو تبدیل شود و از طرفی کاربرانی که برای اولین بار وب‌سایت‌تان را می‌بینند، مشتری دائم‌تان شوند.

در رقابت ماراتنی که تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها را شامل شده است، باید کمی حوصله‌تان را بیشتر کرده و با تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو آشنا شوید. به قول رضا شیرازی، متخصص و مشاوره حوزه دیجیتال مارکتینگ، سئو بیشتر از آن که یک علم باشد، یک هنر است. از آنجا که هر هنرمند دستخط مخصوص به خود را دارد، یک سئوکار نیز استراتژی و تاکتیک‌های خاص خود را دارد.

در همین رابطه، اگر بخواهیم برایتان به صورت جزئی از دسته‌بندی تکنیک‌های سئو بنویسیم، آن‌ها را در دسته‌ی سئو کلاه‌های رنگی دسته‌بندی می‌کنیم. یعنی چی؟

سئو کلاه سفید

این تکنیک خیلی ساده، شفاف و سفید، بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود که رتبه‌ی سایت‌تان را به طور طبیعی بالا می‌برد. این روش، نیاز به کار مداوم و زمان‌بر روی وب‌سایت دارد، اما در ادامه راه، می‌توانید نفس راحت بکشید.

سئو کلاه سیاه

اما این تکنیک دقیقا بر عکس تکنیک بالایی، روش دور زدن گوگل است و خب البته خیلی زود هم نتیجه می‌دهد، اما اگر گوگل متوجه شود نه تنها شما را جریمه خواهد کرد، بلکه جایگاهی هم که از این طریق به دست آوردید از شما می‌گیرد و عملا به قهقرا می‌روید!

سئو کلاه خاکستری

این تکنیک هم مانند بالایی است اما ریسک خطر آن کمتر است. یعنی با استفاده از تکنیک‌هایی که با قوانین گوگل مغایر هستند، طوری عمل می‌کنید که گوگل متوجه نشود. مثلا با ساخت صفحات فیک اینستاگرام، توئیتر یا فیس بوک به سایت‌ خودتان لینک می‌دهید. در حالی که گوگل هنوز نمی‌داند تمام این صفحات مال خودتان است. البته اگر با ابزارهای آنالیز قوی که دارد، متوجه شود، در این‌جا هم باز به قهقرا می‌روید!

چرا ممکن است در سئو شکست بخوریم؟

از تکنیک‌های سئو سنتی و قدیمی استفاده کنید
بیشتر تکنیک‌های قدیمی سئو، امروزه اسپم یا سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود که استفاده از آن باعث جریمه شدن شما و پاک شدن سایت‌تان خواهد شد. یک متخصص سئو باید علم خود را مطابق با تکنولوژی‌های روز موتورهای جستجو، به روز کند و وب‌سایت‌تان را مطابق با نغییرات روز موتورهای جستجو، سئو کند.

قصد یک شبه ره صد ساله رفتن دارید

سئو یکی از ابزارهای بازاریابی دیجتال است که صبر و حوصله‌ی شما را می‌طلبد. اگر تمام بودجه‌تان را در ابتدای راه صرف یک مرحله از سئو کنید یا نصفه نیمه کار را سئو را رها کنید، شکست می‌خورید. سئوکاران زیادی وجود دارند که به شما این اطمینان را می‌دهند، خیلی سریع شما را به ردیف اول در صفحه اول گوگل برسانند. اما در واقع در سئو هر استراتژی که نتیجه سریع داشته باشد، در دراز مدت نتیجه معکوس برایتان خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از هر تکنیکی تا زمانی که به خوبی در این زمینه متخصص نشده‌اید و تجربه کسب نکرده‌اید، اقدام نکنید و یا می‌توانید این کار را به سئوکاران متخصص مانند متخصصان وب24 بسپارید که بالا و پایین این مسیر را طی کرده و با دانش روز سئو آشنا هستند.

رضا شیرازی مدیرعامل سئو24 و وب‌24 یکی از بهترین متخصصان سئو در ایران است که به عنوان یک مشاوره سئو برتر می‌تواند با راهکارهای حرفه‌ای و به‌روز خود رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو دگرگون کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا