پوشیدنی هوشمند

فروش ایرپاد اپل فراتر از تصورات است

شاید ابعاد و اندازه کوچک ایرپادهای اپل این باور را در ذهنتان شکل دهد که این محصول، سهم چندانی از درآمدهای اپل را به خود اختصاص نمی‌دهد؛ اما حقیقت فراتر از آن چیزی‌ست که تاکنون تصور می‌شد.

دان ایوز، تحلیلگر مرکز Wedbush اعلام کرد که اپل امسال 50 میلیون هدست توگوشی ایرپاد را به فروش خواهد رساند و از این طریق، حدود 8 میلیارد را به جیب خواهد زد. محصولی که هم‌اکنون با قیمت 159 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

شرکت اپل، ایرپاد را در سال 2016 روانه بازار کرد. سالی که آمارها از فروش بالای گوشی‌های آیفون حکایت داشتند. اما در سال گذشته، فروش این گوشی‌ها با افتی محسوس همراه شد و اپل نیز برای جبران این کسری فروش، توجه خود را به دیگر محصولات خود معطوف کرد.

یکی از این محصولات، ایرپاد یا همان هدست توگوشی اپل است که توانست این خلاء درآمدی را پر کند. فروش این محصول در سال 2018، در حدی بود که نزدیک به 60 درصد از بازار ایربادهای وایرلس در جهان را به خود اختصاص داده بود. این در حالی‌ست که ایرباد Elite Active 65t شرکت جبرا، تنها 10 درصد از این بازار را از آن خود کرده بود.

تیم باجارین، از تحلیلگران بازار در این رابطه عنوان کرد: برگ برنده ایرپاد اپل در طراحی و قیمت 159 دلاری آن نهفته است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای علاقمندان به این سری از محصولات تبدیل کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل هفته گذشته رسما اعلام کرد که درخواست‌ها برای خرید اپل بسیار بالاست. البته وی جزییاتی را در این خصوص ارائه نداد اما گفت که درآمد حاصل از فروش محصولات پوشیدنی این شرکت که شامل اپل‌‎واچ و ایرپاد می‌شود، بیش از 300 شرکت حاضر در لیست 500 شرکت برتر از نگاه فورچون بود.

اگر بخواهیم 8 میلیارد دلار درآمد را برای این کسب‌وکار در نظر بگیرم، ایرپاد در رده 384 فهرست فورچون جای می‌گیرد؛ این یعنی بالاتر از شرکت‌های موتورولا، فوت لاکر و AMD.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا