پوشیدنی هوشمند

نسل جدید ساعت‌های هوشمند فاسیل تحت عنوان Gen 5 معرفی شد

فاسیل، شرکتی نام‌آشنا برای علاقمندان به دنیای فناوری، امروز از نسل پنجم ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS خود به نام Gen 5 رونمایی کرد.

جدای از تغییراتی که در جهت ارتقای قابلیت‌های سخت‌افزاری در این ساعت اعمال شده، Gen 5 اولین اسمارت‌واچی مبتنی بر پلتفرم Wear OS محسوب می‌شود که قادر است همانند اپل‌واچ، تماس‌های گوشی‌های آیفون را دریافت کند. تا پیش از این، این امکان تنها برای گوشی‌های اندرویدی فراهم بود.

تا به امروز، گوشی‌های متعددی مجهز به این سیستم‌عامل به بازار عرضه شده که همه آن‌ها تنها قادر بودند دارنده گوشی آیفون را از تماس ورودی باخبر کنند، اما با Gen 5، کاربران آیفون می‌توانند از طریق این ساعت به تماس‌های خود پاسخ دهند.

شرکت فاسیل اعلام کرده که این ویژگی از طریق آپدیتی که در فصل پاییز برای این ساعت هوشمند ارسال می‌شود، قابل استفاده خواهد بود. این ارتباط از طریق بلوتوث برقرار خواهد شد.

فاسیل همچنین ظرفیت باتری ساعت Gen 5 را نیز ارتقا داده به طوری‌که گفته می‌شود که با یک بار شارژ، می‌توان تا چند روز از آن استفاده کرد. ویژگی Extended Battery Life نیز این مدت زمان را ارتقا خواهد داد. البته حالت Time-Only نیز در مواقعی که شارژ باتری بسیار کم است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در این حالت، تنها زمان نمایش داده می‌شود. ما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا از حالت Daily Mode استفاده نمایند که در آن تمامی‌قابلیت‌های ساعت، در دسترس خواهد بود.

ساعت هوشمند Gen 5 به پردازنده اسنپدراگون 3100 که یک چیپست ویژه محصولات پوشیدنی‌ست، مجهز شده است. این پردازنده به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند علاوه بر ارتقای طول عمر باتری، عملکرد سیستم‌عامل Wear OS را نیز بهبود ببخشد.

این ساعت از صفحه نمایش 1.28 اینچی امولد با تراکم پیکسل 328ppi بهره می‌برد و در شش رنگ مختلف عرضه خواهد شد. بندهای 22 و 44 میلیمتری برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است.

فاسیل در این ساعت، یک رم 1 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 8 گیگابایتی را جای داده است. از دیگر ویژگی‌های این ساعت می‌توان به برخورداری از تراشه NFC، حسگر ضربان قلب، GPS و یک اسپیکر برای مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی اشاره کرد. ساعت Gen 5 در برابر نفوذ آب نیز مقاوم بوده و طبق کفته فاسیل، می‌تواند تا عمق ص30 متری آب جان سالم به در ببرد.

اگرچه هموز این خبر به صورت رسمی‌تایید نشده، اما شنیده شده که گوگل قصد دارد در آینده نزدیک، شرکت فاسیل را با قراردادی به ارزش 40 میلیون دلار خریداری نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا