خودرو

عرضه سوناتا هیبدری مجهز به سقف خورشیدی آغاز شد

سال گذشته، شرکت هیوندای از تصمیم خود برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در اتومبیل‌های خود خبر داد و امروز عرضه مدل سوناتا هیبرید این شرکت که مجهز به سقف خورشیدی است، در کره جنوبی آغاز شد.

چند سالیست که استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی خانه‌ها و سازمان‌ها فراگیر شده و اخیرا نیز برخی از شرکت‌ها همانند هیوندای تصمیم گرفتند تا از این پنل‌های خورشیدی برای شارژ باتری الکتریکی خودورهای هیبریدی خود استفاده کنند.

هیوندای که جدیدترین مدل سوناتا هیبریدی خود را به این پنل مجهز کرده، فروش آن را در کشور کره جنوبی استارت زده واحتمالا در آینده نزدیک به بازار دیگر کشورهای جهان ارسال خواهد شد. طبق گفته هیوندای، سقف خورشیدی این خودرو، می‌تواند ظرف مدت زمان 6 ساعت، شارژ دستگاه را بین 30 تا 60 درصد پر کند.

خودروهی هیبریدی همانند سوناتا از باتری‌هایی با ظرفیت کمتری نسبت به مدل‌های تمام الکتریکی برخوردارند و از این‌رو، سقف‌های خورشیدی می‌تواند برای دارندگان این اتومبیل‌ها بسیار مفید و کاربردی باشند.

البته هیوندای اولین شرکتی نیست که این ایده را عملی کرده است؛ خودروهایی همچون کارما رورو و تویوتا پریوس از این فناوری برای تامین شارژ باتری خود بهره می‌برند.

اگرچه استفاده از پنل‌های خورشیدی برای شارژ خودروها می‌تواند ایده جالبی باشد، اما محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. برای نمونه، هزینه این پنل‌ها نسبتا زیاد است و وزن خودرو نیز با این پنل‌ها افزایش خواهد یافت.از طرفی دیگر، سقف‌های خورشیدی به نور مستقیم خورشید نیاز دارند و ممکن است این نور در تمامی‌روزها قابل دریافت نباشد.

مدل هیبریدی سوناتا از موتور دو لیتری چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا