متا

قابلیت‌های جدید در انتظار کاربران واتس‌اپ

شرکت فیسبوک که درواقع، مالک واتس‌اپ محسوب می‌شود در حال اعمال تغییراتی جدید در این اپلیکیشن پیام‌رسان است که امکان استفاده از یک اکانت بر روی چند گوشی و همچنین نصب اپلیکیشن مستقل واتس‌اپ در دستگاه‌های اپل همانند آیپد و مک و یا دستگاه‌های مجهز به پلتفرم ویندوز را فراهم می‌کند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند در کامپیوترهای خود از واتس‌اپ استفاده کنند، اما این امر نیازمند ارتباط با نسخه اصلی اپلیکیشن واتس‌اپ است که معمولا در گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند. واتس‌اپ هرگز یک اپلیکیشن چت چندپلتفرمی‌ نبوده، چراکه به جای متکی بودن به اکانت، به شماره تلفن کاربر وابسته است.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این رویه به‌زودی تغییر خواهد کرد و شاهد تغییراتی اساسی در این اپلیکیشن خواهیم بود. بدین معنی که:

  • کاربر می‌تواند بدون نیاز به حذف اکانت واتس‌اپ خود بر روی گوشی آیفون، این اپلیکیشن را در آیپد خود نیز اجرا کند
  • کاربر می‌تواند از یک اکانت واتس‌اپ در پلتفرم‌های iOS و اندروید استفاده کند
  • کاربر می‌تواند با استفاده از پلتفرم جهانی ویندوز (UWP)، واتس اپ را بر روی کامپیوتر اجرا کند (بدون نیاز به باز کردن برنامه واتس‌اپ در گوشی)

هنوز مشخص نشده که این قابلیت‌ها چه زمانی به واتس‌اپ اضافه خواهند شد. گفته می‌شود که با بروزرسانی جدید، قابلیت رمزگذاری end-to-end نیز ارتقا خواهد یافت. اگر چنین اتفاقی بیفتد، بی‌تردید کاربران بیشتری به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب خواهند شد اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این تغییر، تاثیری بر امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران خواهد گذاشت یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا