تکنولوژی

گوگل 100 هزار اسپیکر «هوم مینی» را در اختیار معلولان قرار می‌دهد

گوگل اخیرا اعلام کرد که 100 هزار اسپیکر هوشمند خود موسوم به هوم مینی را در اختیار افراد معلوم و کم‌توان جسمی قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های جذاب و البته کاربردی اسپیکرهای هوشمند، قابلیت اجرای دستورات از طریق فرامین صوتی است. این ویژگی می‌تواند در موقعیت‌هایی که نمی‌توانیم از دست‌های خود برای کارهایی همچون تنظیم ترموستات، جست‌وجو برای غذا به صورت آنلاین و یا تنظیم کردن ساعت هشدار استفاده کنیم، مفید واقع شود.

حال تصور کنید که این قابلیت، تا چه اندازه می‌تواند برای افراد دارای معلولیت‌های جسمی‌کاربردی باشد. شرکت گوگل با علم به این موضوع، اخیرا اعلام کرد که با همکاری بنیاد کریستوفر و دانا ریو، چیزی حدود صد هزار دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی را در اختیار افراد معلول و کم‌توان جسمی‌قرار دهد.

از آنجایی که این افراد نمی‌توانند همانند سایر انسان‌ها، از اعضای بدن خود به طور کامل برای امور مختلف استفاده کنند، این اسپیکر هوشمند می‌تواند با استفاده از صدای این افراد، از پس انجام بسیاری از کارها برآید.

گفتنی است گوگل هوم مینی در سال 2017 رسما رونمایی شد و از دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت بهره می‌برد. این اسپیکر دایره‌ای از چهار چراغ LED برخوردار است که هر کدام از این چراغ‌ها، وضعیت‌هایی از قبیل روشن بودن، متصل بودن و صحبت کردن را نشان می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا