پهپاد

شرکت DJI به دنبال ساخت پهپادهای مسابقه‌ای FPV

شرکت dji مشهورترین نام در بازار پهپادهای تجاری است و حالا دارد خود را آماده می‌کند تا نخستین پهپاد FPV برای مسابقه را عرضه کند.

اگر تصاویر خیره کننده پهپادهای مسابقه‌ای را ندیده‌اید یا تصوری از آن ندارید این مطلب را ببینید

FPV مخفف First Person View است که به پهپادهایی گفته می‌شود که از طریق عینک می‌توان آنها را کنترل و یا تصاویر دوربین آنها را مشاهده کرد.

این شرکت اخیرا سه محصول DJI FPV Air Unit ، DJI FPV Remote Controller  و DJI FPV Goggles در آمریکا ثبت کرده است.

شرکت دی جی آی قبلا هم پهپادهای FPV ساخته و حتی در سال ۲۰۱۷ این شرکت یک عینک شبیه PlayStation VR- برای کنترل پهپاد عرضه کرد که DJI Goggles ( گاگلز ) نام دارد.

با این حال عینک دی جی آی یا گاگلز ( که این شرکت تاکنون دو مدل از آن عرضه کرده ) فقط با تعداد محدودی از پهپادها کار می‌کند و احتمالا همین باعث شده که این شرکت چینی به دنبال محصولی باشد که این ایده را گسترش دهد.

مرتبط:

رشد و توسعه پهپادهای تجاری در ایران

DJI Storm : پیشرفته‌ترین پهپاد شرکت دی جی آی برای حرفه‌ای‌ها

شرکت دی جی آی بازار پهپادهای شخصی را در اختیار دارد اما شرکتهای دیگر مانند گوپرو ، 3D Robotics, و Parrot تلاش کرده‌اند با عرضه محصولاتی فاصله خود را با آن کمتر کنند. دی جی آی تاکنون پهپادی FPV مخصوص مسابقه عرضه نکرده است بخشی از بازار که علاقه‌مندان آن خود با استفاده از قطعات یک پهپاد را مونتاژ و پرواز می‌دهند.

این روزها لیگ‌های مختلف مسابقه پهپاد در حال برگزار شدن است و علاقه‌مندی زیادی پیرامون این بخش در حال شکل گرفتن است.

پهپادهای FPV مخصوص مسابقه مرتبا سقوط می‌کنند و نیاز به تعویض قطعه برای پرواز بعدی دارند به همین دلیل مدل ساخت آنها از پهپادهای تفریحی یا تجاری متفاوت است. در زیر نمونه‌ای از تصاویر یکی از مشهورترین گروه‌های پهپادی را که مهارت بالایی در کنترل این نوع پهپادها دارند را میبینید.

 

View this post on Instagram

 

ᴘᴜᴇʀᴛᴏ ʀɪᴄᴏ 🇵🇷🌴 Tierra del Borinquen 🕹🚁: @benoitfinck #DroneOfTheDay #PuertoRico #PR

A post shared by Drone of the Day (@droneoftheday) on

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا