تکنولوژی

این گروه از کاربران اینستاگرام بیشتر در معرض هک قرار دارند

پژوهشگران در بررسی های خود بر روی اکانت های اینستاگرامی به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که تصاویر حیوانات خانگی خود را در این اپلیکیشن اجتماعی به اشتراک می‌ذارند، در مقایسه با سایر کاربران، بیشتر در معرض خطر هک توسط افراد فرصت‌طلب قرار دارند.

مرکز OnePoll با همکاری بانک سانتاندار اسپانیا پژوهشی را بر روی دو هزار کاربر اینستاگرام در بریتانیا در خصوص عادت‌های این افراد در استفاده از این اپلیکیشن اجتماعی انجام دادند و نتایج نشان داد 90 درصد از افراد زیر 25 سال، اطلاعات شخصی خود از قبیل تصاویر حیوانات خانگی و اسامی آن‌ها را در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد، این است که اشتراک این اطللاعات چه ارتباطی به هک شدن آن‌ها دارد. در پاسخ باید بگوییم که در پژوهش اخیر مشخص شد که از هر ده کاربری که عکس‌ها و اسامی حیوانات خانگی خود را به اشتراک می‌گذارند، یک نفر از نام حیوان خانگی خود به عنوان رمز عبور استفاده می‌کند. اینجاست که هکرها برای نفوذ به اکانت این افراد، به سراغ نام حیوان خانگی آن‌ها می‌روند.

محققان همچنین از چهره‌های مشهور و سرشناس نیز انتقاد کردند که با اشتراک پست‌های متعدد و زیاد در فواصل زمانی بسیار کم، این عادت را در میان جوانان و نوجوانان نیز جا می‌اندازند. در این تحقیق، 40 درصد از کاربران بین 18 تا 24 سال عنوان کردند که تحت تاثیر سلبریتی‌ها قرار می‌گیرند.

کریس آینسلی، از مدیران ارشد سانتاندر در این رابطه عنوان کرد کاربران می‌ایست نسبت به اطلاعاتی که در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند، حساسیت بشتری به خرج دهند. وی از کاربران خواست قبل از آنکه پستی را ارسال کنند، به دقت آن را مورد بررسی قرار دهند تا راه را برای نفوذ هکرها ببندند.

وی افزود کاربرانی که اکانت‌های عمومی دارند، نباید اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد، نام اعضای خانواده، نام حیوانات خانگی و مواردی از قبیل را به اشتراک بگذارند. با این حال، محققان توصیه می‌کنند که کاربران می‌بایست رمزهای عبور خود را مدیریت کرده و از پسوردهای خاص و متفاوت برای ورود به اکانت‌های خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا