تکنولوژی

ایتالیا نوجوانان معتاد به گوشی را به مراکز بازپروری می‌فرستد

اخیرا لایحه‌ای در ایتالیا به منظور محدود کردن میزان استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند ارائه شده که بر اساس آن، نوجوانانی که کار با گوشی‌های هوشمند اعتیاد داشته باشند، برای درمان و ترک این عادت به مراکز بازپروری فرستاده خواهند شد.

اخیرا شایع شدن پدیده‌ای به نام نوموفوبیا یا همان ترس از جدایی از تلفن همراه که به «بدون‌گوشی‌هراسی» نیز ترجمه شده، نگرانی‌هایی را برای مسئولان کشورهای مختلف بوجود آورده و همین مساله سبب شده تا قانون‌گذاران ایتالیایی برای جلوگیری از گسترش این پدیده، راه چاره را در تصویب قانونی در این زمینه ببینند.

طبق آخرین گزارش‌ها، هشت نفر از 10 نوجوان ایتالیایی از اختلالات ناشی از کار با محصولات تکنولوژیکی رنج می‌برند. ویتوریا کاسا، از نمایندگان پارلمان ایتالیا در این رابطه عنوان کرد: معضل وابستگی بیش از حد نوجوانان ایتالیایی به گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های هوشمند، روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و می‌بایست با این افراد همانند معتادان رفتار کرد.

در طرح پیشنهادی، کلاس‌هایی آموزشی در خصوص مدیریت استفاده از دستگاه‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای نوجوانان برگزار می‌شود. همچنین، اطلاعاتی نیز در این زمینه در اختیار خانواده قرار داده می‌شود. اگر فردی در پایان این کلاس‌ها، همچنان علائم نوموفوبیا را داشته باشد، باید دوباره این دوره را بگذراند.

از طرفی دیگر، بخشی از نیروی پلیس ایتالیا که مسئولیت رصد فضای آنلاین و پیگیری جرائم در این حوزه را بر عهده دارد، می‌بایست فعالیت کاربران گوشی‌های هوشمند را زیر نظر گرفته و گزارش‌هایی را در این زمینه ارائه دهند.

آمارها نشان می‌دهد که نیمی‌از کاربران بین 15 تا 20 سال ایتالیایی، حداقل 75 دقیقه در رو زبا گوشی خود کار می‌کنند و 62 درصد این افراد نیز در ساعات پایانی شب پیام می‌فرستند. کارشناسان ایتالیایی از والدینی را که در مقابل فرزندان خود، ساعت‌های با گوشی‌های خود کار می‌کنند، مورد انتقاد قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که از هر پنج کودک ایتالیایی بین 11 تا 13 سال، چهار نفر در شبکه‌های اجتماعی پروفایل خاص به خود را دارند.

ایتالیا نوجوانان معتاد به گوشی را به مراکز بازپروری می‌فرستد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا