استارتاپ

استارتاپها ناجی الکامپ

22 درصد از فضای نمایشگاه امسال به استارتاپها اختصاص داشت

زمانی مهمترین نمایشگاه تکنولوژی ایران بود و حالا به نظر می‌رسد به لطف استارتاپها هنوز می‌تواند نفس بکشد. نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر امروز 30 تیر به کار خود خاتمه میدهد در حالی که با شعار آینده بهتر در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد.

الکامپ به دلیل نزدیکی برگزارکنندگانش به دولت همواره طی سالیان اخیر بهترین مکان برای بهره‌برداری‌های تبلیغاتی دولتی هم بوده است و امسال هم شاهد بودیم نمایشگاه اساسا با همین رویکرد آغاز شد و مقامات مختلف دولتی تلاش کردند نمایشی از نزدیکی و حمایت از استارتاپها را در این نمایشگاه ارایه دهند.

با این حال بسیاری می‌دانند که جریان استارتاپی ایران همچون سالهای قبل پررونق و پرامید نیست. نشانه‌های تعطیلی و یا تعدیل در اکوسیستم استارتاپی به چشم می‌خورد و نبود راندهای جدید سرمایه‌گذاری به خصوص در استارتاپهای بزرگتر باعث نگرانی شده است.

دولت اما از مسیرهایی چون صندوق نوآوری شکوفایی در اندیشه تامین مالی استارتاپهای کوچکتر است.

سالها قبل استارتاپها یک سالن کوچک در اختیار گرفتند و وارد الکامپ شدند اما  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که مجری این نمایشگاه است اعلام کرده که حدود ۲۲ درصد از نمایشگاه امسال مربوط استارتاپ‌ها است. با این حال همه کسانی که در الکامپ شرکت کرده‌اند می‌گویند مهمترین بخش الکامپ همین سالنهای استارتاپهاست. در همین راستا، در بیست و پنجمین الکامپ سالن‌های کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپی با استقبال خوب علاقمندان و فعالان این حوزه نیز همراه شده است. به گفته مسئولان نمایشگاه ۵۰۰ استارتاپ در ۶ سالن جاسازی شده‌اند تا خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

در این میان در سالن ۸ و ۹ بعضی از مهمترین شرکت‌های استارتاپی الکامپ ۹۸ حضور دارند. در این سالن غرفه شرکت‌هایی مانند دیجی‌کالا، ایرانسل، یکتانت، ابرآروان، رهنماکالج و چندین شرکت استارتاپی کوچک و بزرگ دیگر در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته‌اند.
از نکات مهم این رویداد اولین حضور گروه‌ دیجی‌کالا است که با همه زیرمجموعه‌ها و استارتاپ‌های خود شامل دیجی‌کالا‌فرش، دیجی‌پی، فیدیبو، دیجی‌استایل، ادرو وفاینال‌تارگت در نمایشگاه شرکت کرده است.

دیجیکالا‌فرش به زودی تمام ایران را پوشش خواهد داد

کامران روستا، مدیر واحد FMCG دیجی‌کالا‌فرش در گفتگو با آی‌تی ایران می‌گوید: «دیجی‌کالا فرش از آبان ۹۷ شروع به کار کرده است. خدمات دلیوری ما هر روز در سه بازه زمانی شکل می‌پذیرد و فعلا برای ارزیابی در دو شهر تهران و کرج در حال عرضه محصولاتمان هستیم. به زودی و حداکثر تا اواخر امسال تلاش خواهیم کرد تمام شهرهای ایران را پوشش بدهیم. در رابطه با بخش سوپر مارکت دیجی‌کالا اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم باید بگویم برای ما ارایه بهترین کیفیت از خدمات حرف اول را می‌زند. ضمن اینکه سفارش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان به طور رایگان به کاربران تحویل داده می‌شود.»

مدیرعامل دیجی‌کالا نکست امیر صالحی از فعالیت‌های این مجموعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نوآور می‌گوید:«دیجی‌کالانکست چندی پیش با فعالیت‌هایی که در رابطه با دانشگاهی‌ها و استارتاپ‌های نوپا برقرار کرد، توانست به خوبی فعالیتش را شروع کند. ما در ادامه با انتخاب بهترین دانشجوها و استارتاپ‌ها در زمینه هوش مصنوعی، اقدامات قابل توجهی انجام داده است و دفتر خود را در مرکز کارخانه نوآوری را راه اندازی کردیم. تلاش ما در راستای تبدیل شدن به بهترین است چرا که تا به امروز در این زمینه در ایران کسی به شکل جدی وارد نشده است.
با سه استارتاپ در زمینه هوش مصنوعی نیز به توافقاتی رسیده‌ایم که به زودی جزییات این اخبار در اختیار رسانه ها قرار خواهد گفت.»
صالحی ادامه می‌دهد: «در اصل دیجی‌کالانکست، حرکتی نوآورانه با هدف اتصال بزرگترین بازار الکترونیکی ایران به استارتاپ‌های نوپای برتر کشور است. ما به توانایی نوآوری در حل مشکلات جامعه و ساختن آینده به کمک یکدیگر باور داریم. ما در استارتاپ‌هایی سرمایه گذاری می‌کنیم که توانمندی اثرگذاری عمیق در جامعه و زندگی ما را با استفاده از مدل‌های کسب و کار نوآورانه و تکنولوژی‌های جدید داشته‌ باشند و البته با تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی ایجاد شده باشند. در ادامه همین راه چندی پیش مرکز نوآورانه بزرگی در این زمینه افتتاح کردیم و حدود 200 نفر در قالب 5 تیم در آن مشغول فعالیت هستند.»

اولین فروش بین‌المللی ابرآروان

یکی از غرفه‌های چشم نواز الکامپ۲۵، غرفه ابرآروان است که با رنگ نفت آبی خاصش و مبل‌های راحتی که مه برای برگزاری جلسات تعبیه کرده، جلب توجه می‌کند.
احمدرضا ملاپور، شوالیه استریم ابرآروان به آی‌تی ایران می‌گوید: «ابرآروان با فناوری روز امنیت ابری، از وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین در برابر انواع حملات از جمله حملات هکری و منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) محافظت می‌کند، بدون آن‌که شما نیازی به تهیه‌ تجهیزات سخت‌افزاری داشته باشید. خدمات امنیت ابری آروان شامل طیف وسیعی از خدمات در زمینه‌های گوناگون امنیتی از جمله سامانه‌ تشخیص و جلوگیری از حملات DDoS، دیواره آتش، دیواره آتش وب و سامانه‌ محدودسازی درخواست‌های کاربران است. ابرآروان به‌کمک ساختار پیشرفته‌ anycast، هم‌چنین ساختار GSLB خود می‌تواند از تمام حملات به سرویسDNS، حملات UDP ،TCP و ICMP در لایه‌ ۳ و ۴ شبکه، همچنین حملات پیشرفته‌ لایه‌ ۷ جلوگیری کند.
او ادامه می‌دهد: «درهمین روزهای برگزاری الکامپ نیز موفق به جذب سرمایه شدیم که همین موفقیت برای ما قابل توجه بود.»
ابرآروان همچنین در همین نمایشگاه خبر از اولین فروش بین‌المللی خود داد که مورد توجه ویژه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

نمایشگاه الکامپ تهران به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات در ایران به حساب می‌آید. این نمایشگاه در سال‌های اخیر به جز حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی فناوری‌محور، میزبان تعداد قابل توجهی از شرکت‌های استارتاپی کوچک و بزرگ بوده است.

عکاس : سید مهدی موسوی

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. بازتاب: fun guy mushroom gummies
  2. بازتاب: kojic acid soap
  3. بازتاب: superkaya88
  4. بازتاب: 웹툰 다시보기

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا