اپل

آیفون 2020 اپل احتمالا به پردازنده 5 نانومتری مجهز خواهد بود

اگرچه هنوز چند ماهی به رونمایی از آیفون‌های امسال باقی مانده اما آخرین خبرها از تصمیم اپل برای استفاده از پردازنده‌های تولیدشده با فناوری ساخت 5 نانومتری در آیفون‌های سال 2020 حکایت دارند.

«لورا هو» مدیر مالی شرکت TSMC اخیرا اعلام کرد که این شرکت تولید انبوه پردازنده‌های تحت فناوری ساخت 5 نانومتری را از نیمه نخست سال آینده میلادی کلید خواهد زد. این تصمیم در پی تمایل شرکت‌ها برای استفاده از فناوری ارتباطی 5G در نسل جدید گوشی‌هایشان اتخاذ شد.

مدیر مالی TSMC افزود آیفون‌های اپل و گوشی‌های ساخت دیگر شرکت‌ها، سهم عمده‌ای را در آمدهای این شرکت ایفا می‌کنند و پیش‌بینی ما بر این است که درخواست‌ها برای تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری در نیمه دوم سال 2019 افزایش خواهد یافت. از این‌رو، برآنیم تا با تولید این تراشه‌ها، پاسخگوی نیازهای بازار باشیم.

وی با اشاره به افزایش تمایل شرکت‌ها برای تولید گوشی‌های مجهز به فناوری 5G در ماه‌های پیش رو، عنوان کرد که این شرکت قصد دارد تا پردازنده‌های خود را مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید کرده و در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دهد.

در حال حاضر، تراشه‌های A12 Bionic مبتنی بر فناوری 7 نانومتری تولید شده و انتظار می‌رود که نسل جدید تراشه‌های A13 نیز تحت این فناوری در پاییز امسال معرفی شود. شرکت TSMC  پیشتر مقدمات ساخت تراشه‌های مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری را فراهم کرده و طراحی آن را نیز انجام داده است.

شرکت اپل نیز یکی از مشتریان پروپاقرص تراشه‌های TSMC به شمار می‌رود و به احتمال جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که پردازنده‌های مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری را از این شرکت دریافت و در محصولات خود تست خواهد کرد.

آیفون 2020 اپل احتمالا به پردازنده 5 نانومتری مجهز خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا