تکنولوژی

ویژگی جدید اینستاگرام؛ پیام هشدار به کاربران قبل از بستن اکانت‌ها

اینستاگرام اخیرا از آغاز عرضه قابلیتی خبر داد که بر اساس آن، قبل از بسته شدن اکانت کاربرانی که قوانین این اپلیکیشن اجتماعی را نقض کنند، یک پیام هشدار برای آن‌ها ارسال شده و آن‌ها را از این موضوع باخبر می‌کند.

در این پیام هشدار تاریخچه‌ای از پست‌ها، کامنت‌ها و استوری‌هایی که کاربر می‌بایست آن‌ها را از اکانت خود حذف کند، ارائه می‌شود. البته در این پیام، توضیحی نیز در خصوص علت حذف این اطلاعات نیز خواهد آمد.

با این راهکار، کاربران این شانس را خواهند داشت تا قبل از اقدام اینستاگرام برای مسدودسازی اکانت‌هایشان، پست‌ها و مطالب نامناسب را حذف کنند. کاربران پیشتر از طریق مراجعه به صفحه HELP برای بازگرداندن خود اقدام می‌کردند.

با این قابلیت، کاربران اینستارگرام مطلع خواهند شد که اکانت آن‌ها در شرف حذف شدن است و می‌توانند با پی بردن به علت اتخاذ این تصمیم توسط اینستاگرام، از این کار جلوگیری کنند. اینستاگرام همچنین اعلام کرده تا قبل از این، کاربرانی که تعداد پست‌های نامناسب و غیراخلاقی آن‌ها از حد مشخصی فراتر می‌رفت، اکانت آن‌ها مسدود می‌شد اما از این پس، دسترسی این افراد برای یک بازه زمانی تعیین‌شده محدود می‌شود.

هنوز جزییات دقیقی در این رابطه منتشر نشده که البته چندان هم عجیب نیست چرا که آگاهی از سیاست‌ها و خط‌مشی اینستاگرام برای مقابله با این اکانت‌ها، می‌تواند به این افراد کمک کند تا روش‌هایی را برای دور زدن و پنهان‌کاری بیابند.

اینستاگرام و فیسبوک اخیرا آستین‌هایشان را برای مقابله با مطالب آزاردهنده و نامناسب در شبکه‌های اجتماعی بالا زده‌اند و با بروزرسانی سیاست‌های خود، سعی دارند تا مانع از انتشار این مطالب در فضای مجازی شوند. گفتنی است این شرکت اخیرا قابلیت مخفی کردن لایک‌ها را نیز در اختیار کاربران بیشتری از این اپلیکیشن قرار داد تا در صورت مهیا بودن شرایط، این قابلیت را عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا