گوگل

گوگل بار دیگر جریمه شد

کمیسیون تجارت آمریکا موسوم به FTC، شرکت گوگل را به دلیل نقض قانون مرتبط با حفاظت از حریم خصوصی کودکان زیر 13 سال (COPPA) توسط یوتیوب به پرداخت جریمه سنگین چند میلیون دلاری محکوم کرد.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت این کمیسیون در تحقیقات خود بر روی کم‌کاری یوتیوب در قبال محافظت از اطلاعات کودکانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، گوگل و به‌طورخاص یوتیوب را مقصر شناخت.

کمیسیون تجارت آمریکا عنوان کرد که این پلتفرم اشتراک ویدیو، قوانین این کمیسیون را نقض و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از کودکان زیر 13 سال که از یوتیوب استفاده می‌کردند، کرد است و این یعنی نقض صریح قوانین.

چند سالی‌ست که کمیسیون تجارت آمریکا توجه ویژه‌ای را بر روی محافظت از اطلاعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی معطوف و شرکت‌ها را نسبت به استفاده از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات هدفمند ممنوع کرده است.

اخیرا نیز شکایت‌های متعددی در خصوص نقض قوانین این نهاد توسط یوتیوب مطرح شده و از این‌جهت، کمیسیون تجارت آمریکا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد. این مرکز قصد دارد تا با اعمال این قوانین، مانع از نمایش و دسترسی کودکان و نوجوانان به وب‌سایت‌ها، بازی‌ها و محتواهایی که مناسب سن آن‌ها نیست، شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که گوگل می‌بایست چه میزان جریمه را به این کمیسیون پرداخت نماید. اگرچه ممکن این چنین جریمه‌هایی برای شرکت بزرگی همچون چندان به چشم نیاید، اما می‌تواند زنگ خطر را برای دیگر شرکت‌های دنیای فناوری به صدا درآورد تا برای جلوگیری از جریمه شدن، تغییراتی را در سیاست‌ها و رویه‌های خود اعمال کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا