تکنولوژی

هواپیمای جدید ایرباس با بدنه‌ای شبیه به یک پرنده رونمایی شد

شرکت ایرباس به‌تازگی از مدل مفهومی‌ هواپیمای جدید خود به نام Bird of Prey که از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به یک پرنده غول‌پیکر دارد، رونمایی کرد.

بر روی بال این هواپیما، از چند ملخ استفاده شده و دم آن نیز به رنگ پرچم بریتانیا طراحی شده است. بیرونی‌ترین قسمت بال این هواپیما، همانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، با الهام از پرهای بال پرندگان طراحی شده که زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

بدنه این هواپیمای مفهومی‌ با رنگ برنزی خاصی، رنگ‌آمیزی شده و بیشتر به بدن ماهی شباهت دارد تا چیز دیگری. ایرباس از این هواپیمای مفهومی‌در جریان نمایشگاهی بین‌المللی مربوط به حوزه هوافضا در کشور بریتانیا رونمایی کرد.

در ساخت این هواپیما از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه آن اشاره کرد. ایرباس اعلام کرده که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط این هواپیما بین 30 تا 50 درصد نسبت به دیگر مدل‌های مشابه کمتر است.

مارتین آستون از مدیران ایرباس در این رابطه گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت، ارائه راهکارها و تولید محصولاتی با حداقل میزان آلایندگی است. هدف ما ساخت هواپیماهایی بزرگ‌تر، کم‌سروصداتر و پاک‌تر است.

ناگفته نماند که هواپیمای Bird of Prey فعلا در حد یک طرح مفهومی‌ است و هنوز تصمیمی‌جدی در خصوص تولید انبوه و زمان عرضه آن گرفته نشده است. اما لازمه تولید چنین هواپیماهایی که بتوان آن‌ها را دوست‌دار محیز‌زیست نامید، باتری‌هایی بادوام و با قابلیت نگهداری شارژ  برای مدت زمانی طولانی هستند که این تکنولوژی در دست توسعه است و باید دید که چه زمانی خواهد توانست تست‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در دل این هواپیماها جای بگیرد.

هواپیمای جدید ایرباس با بدنه‌ای شبیه به یک پرنده رونمایی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا