خودرو

سوپر اسپورت 2020 شورولت به نام «کوروت استینگری C8» معرفی شد

باالاخره انتظار علاقمندان به خودروهای اسپورت شورولت به سر آمد و این شرکت باسابقه، از جدیدترین محصول خود یعنی کوروت استینگری C8 پرده برداشت.

خودرویی که برای اولین بار از موتور تعبیه‌شده در قسمت میانی بدنه در سری کوروت بهره می‌برد و نسبت به هفت نسل قبلی خود، تغییرات محسوسی را به خود دیده است. از جمله این تغییرات می‌توان می‌توان به برخورداری از پیشرانه 6.2 لیتری با آرایش V8 اشاره کرد که از توانی معادل 495 اسب بخار و گشتاوری معادل 630 نیوتن متر بهره می‌برد. این در حالیست که موتور نسخه قبلی این خودرو که با نام C7 شناخته می‌شود قادر به تولید نیرویی معادل 455 اسب بخار وگشتاوری معادل 620 نیوتن متر بود.

همچنین مهندسان شورولت برای اولین بار در مدل 2020 این خودرو از جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه خودکار استفاده کرده که نیروی تولیدی توسط موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. کوروت استینگری C8 قادر است در  کمتر از 3 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر برساعت برساند که می‌تواند برای محصولی در این کلاس، قابل‌‎توجه باشد.

شورولت این امکان را برای خریداران فراهم کده تا با سفارش پکیج Z51 Performance، عملکرد سیستم تعلیق و همچنین گشتاور خودرو را ارتقا دهند. از دیگر ویژگی‌های پکیج نام‌برده می‌توان به طراحی سیستم خنک‌کننده بهبودیافته، اگزوز اسپورت‌تر، لاستیک‌هایی با کیفیت بالاتر و همچنین دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر اشاره کرد.

داخل کابین این خودرو نیز دستخوش تغییرات زیادی شده به طوری که شاهد استفاده از یک نمایشگر 12 اینچی در این قسمت هستیم که تقریبا تمامی‌قابلیت‌های هوشمندی را که یک راننده به آن نیاز دارد، در خود جای داده است. فرمان کوروت استینگری C8 حالتی به صورت مربعی طراحی و به گونه‌ای طراحی شده که خللی را در دید راننده به نمایشگر ایجاد نکند. شورولت سه مدل صندلی را برای این خودرو در نظر گرفته که هر کدام از پوشش و طراحی نسبتا متفاوتی برخوردارند و قطعا با قیمت متفاوتی نیز عرضه خواهند شد.

تولید کوروت استینگری C8 از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد که در دو مدل به دست خریداران خواهد رسید. هنوز حرفی از قیمت این خودرو به میان نیامده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که حداقل برچسب قیمتی 60 هزار دلار را باید برای آن در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا