عکاسی

پیشرفته‎‌ترین دوربین فول‌فریم بدون‌آینه سونی به نام A7R IV معرفی شد

شرکت سونی از دوربین جدید فول‌فریم بدونآینده جدید خود به نام A7R IV که قرار است ادامه دهنده راه مدل قبلی به این خانواده یعنی A7R III باشد، پرده برداشت.

به نظر ورود شرکت‌های کانن و نیکون با عرضه دوربین‌های EOS R و Z7، چندان به مذاق مدیران سونی خوش نیامده و این شرکت برای رقابت با این دو رقیب دیرینه، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دوربین فول‌فریم بدون‌آینه خود رونمایی کرد.

دوربینی که از سنسور 61 مگاپیکسلی جدیدی بهره می‌برد و قادر است عکس‌های بسیار باکیفیتی را برای کاربران ارمغان آورد. علاقمندان به دنیای عکاسی حتما می‌دانند که مدل قبلی این خانواده یعنی A7R III از سنسور 2.4 مگاپیکسلی بهره می‌برد و حال استفاده از سنسور جدید 61 مگاپیکسلی توسط مهندسان سونی، نشان می‌دهد که تا چه اندازه این شرکت بر روی ارتقای قابلیت‌های این دوربین کار کرده است. سونی اعلام کرده که سنسور بکار رفته در این دوربین می‌تواند جزییات را با دقتی خارق‌العاده ثبت کند.

این دوربین با قیمت 3500 دلار و از ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه این قیمت نسبت به مدل‌های موجود در بازار، کمی‌گران به نظر می‌رسد اما سونی با اشاره به قابلیت‌های سنسور 61 مگاپیکسلی A7R IV عنوان کرد که این دوربین می‌تواند برای افراد حرفه‌ای که به دنبال ثبت عکس‌های متفاوتی هستند، تجربه جدید و لذت‌بخشی را به ارمغان آورد.

دامنه دینامیکی دوربین A7R IV در حدود 15 استاپ  عنوان شده و از ویژگی‌هایی همچون لررزشگیر پنج محوره و  عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم بر ثانیه به همراه فوکوس خودکار یا الکترونیکی برای هر عکس برخوردار است.

به گفته سونی، سیستم فوکوس خودکار این دوربین از قابلیت تشخیص فاز 567 نقطه‌ی بهره می‌برد و به قابلیت ردیابی چشم انسان و حیوان نیز مجهز است. همچنین، ویژگی‌های ضبط صدا نیز در این دوربین ارتقا یافته و به سیستمی‌مجهز شده که می‌تواند سیگنال صوتی دیجیتال را ثبت کند. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به منظره‌یابت (ویوفایندر) الکترونیکی 5.76 میلیون نقطه‌ای، گریپ با طراحی جدید، ارتقای مقاومت بدنه در برابر گردوخاک و رطوبت، درگاه کارت UHS-II دوگانه و قابلیت ارتباطی وایرلس اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا