تکنولوژی

پردازنده جدید و پرقدرت اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد

شرکت کوالکوم به‌تازگی از چیپست جدید خود به نام اسنپدراگون 855 پلاس که می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در گوشی‌های ویژه گیمینگ باشد، پرده برداشت.

در واقع، این پردازنده نسخه ارتقایافته اسنپدراگون 855 محسوب می‌شود که سرعت کلاک آن به 2.96 گیگاهرتز ارتقا یافته و می‌تواند از پس پردازش اطلاعات گوشی‌های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، ارتباط 5G و همچنین گیمینگ به‌راحتی برآید.

طبق گفته کوالکوم، عملکرد گرافیکی این پردازنده حدود 15 درصد ارتقا یافته است. اسنپدراگون 855 پلاس می‌تواند به شرکت‌هایی همچون ریزر، ایسوس، شیائومی ‌و چند شرکت دیگر را که در زمینه تولید گوشی‌های گیمینگ فعالیت دارند، امکان تولید محصولاتی با توان و قدرت پردازشی بیشتری بدهد.

کوالکوم هم‌اکنون در حال طراحی نسل چهارم موتور هوش مصنوعی موسوم به AI Engine است که قادر است بیش از 7 تریلیون عملیات را در ثانیه پردازش کند. اسنپدراگون 855 پلاس به گونه‌ای طراحی شده که در گوشی‌های 5G نیز شارژ به مراتب کمتری از باتری را مصرف خواهد کرد. در این چیپست همچنین از دو مودم اسنپدراگون X24 LTE 4G و X50 5G استفاده شده است.

اگرخاطرتان باشد اسنپدراگون 855 سال گذشته رونمایی و در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار همانند گلکسی اس 10، وان‌پلاس 7 پرو و ال‌جی جی 8 نیز بکار گرفته شد. اگرچه کوالکوم مدعی شده که نسخه ارتقایافته این پردازنده از توان و قدرت بیشتری برخوردار است، اما باید منتظر ماند و دید که این ادعا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد بود.

البته این انتظار چندان هم طولانی نخواهد بود چرا که طبق گفته کوالکوم، اسنپدراگون 855 پلاس تابستان امسال در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و اگر بخواهیم خوشبینانه به ماجرا بنگریم، می‌توان امیدوار بود که گلکسی نوت 10 و پیکسل 4 مجهز به این پردازنده روانه بازار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا