موبایل

چرا اغلب کاربران از قابلیتهای موبایلشان آگاهی ندارند؟

آمارها نشان میدهد بسیاری از کاربران تصور می‌کنند گوشی‌های فعلی‌شان به اینترنت 5G مجهز است

با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیچیده موبایلهای هوشمند امروزی، طبیعی است که افراد تخصص و اطلاعات کافی راجع به قابلیت های گوشی ها نداشته باشند. اما حداقل باید بدانند چه مدل گوشی را استفاده می‌کنند یا نه؟

در یک پروژه در ایالات متحده که از 2 هزار کاربر تلفن همراه خواسته شد به یک سری سوالات غیر عادی پاسخ دهند، مشخص شد بسیاری از دارندگان اسمارت فون از قابلیت‌های موبایل خود اطلاعات کافی ندارند.

اینترنت نسل 5، نکته قابل تامل

زمانی که از دارندگان آیفون شرکت اپل سوال پرسیده شد که آیا موبایل آنها از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند یا خیر، هر یک از آنها پاسخ متفاوتی را با توجه به سرویس دهنده مخابراتی خود ارائه داد. تقریبا 47 درصد مشترکان AT&T و 24 درصد مشترکین Verizon گفتند که آیفون آنها از 5G پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که هنوز هیچ آیفونی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G تولید نشده است.

این سوال برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ پیچیده تر بود. البته دلیل آن نیز عرضه گلکسی اس10 نسخه 5G است که برخی از کاربران از این نسخه استفاده می‌کنند.

تقریبا 60 درصد این کاربران متعقد بودند که کیفیت اینترنت و آنتن دهی اسمارت فون 5G آنها خیلی بالاتر از نسخه‌های معمولی و 4G است. این در حالی است که بسیاری از این افراد اصلا نسخه 5G را خریداری نکرده بودند یا در منطقه‌ای زندگی می‌کردند که 5G تحت پوشش نبود.

ویژگی‌ها

زمانی که تصویری از گوشی فرد در مقابل مدل‌های مشابه همان گوشی از همان برند گذاشته شد نیز تنها 50 درصد از شرکت‌کنندگان توانستند به درستی گوشی خودشان را شناسایی کنند. برای مثال تنها 44 درصد از دارندگان آیفون توانستند تفاوت بین آیفون 10آر و آیفون 7 خود را متوجه شوند.

البته در دفاع از این افراد باید گفت که امروزه تشخیص درست مدل و قابلیت های گوشی ها در مقایسه با مدل‌های ماشبه که همان شرکت تولید می‌کند بسیار دشوار شده است چراکه تولیدکنندگان دیوایس‌های خود را بسیار مشابه یکدیگر طراحی و تولید می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، بسیاری از کاربران حتی از ویژگی‌های برجسته دیوایس خود خبر ندارند که از جمله آنها می‌توان به قابلیت شارژ وایرلس گلکسی اس7، اس8 و اس9 اشاره کرد که 60 درصد دارندگان این دسته از دیوایس‌ها از آن بی خبر بودند. همچنین تنها نیمی از دارندگان گوشی‌های آیفون 10، 10آر و 10اس از ضد آب بودن دیوایس خود اطلاع داشتند.

مرتبط: کاربران موبایل چقدر به اپلیکیشنها وفادارند؟

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا