تکنولوژی

روتر وای‌فای Beacon 1 نوکیا با قیمت 129 دلار رونمایی شد

نوکیا کاملا بی‌سروصدا از روتر مش وای‌فای جدید خود به نام Beacon 1 رونمایی کرد که قرار است عملکردی شبیه به روتر Beacon 3 را با قیمتی کمتر ارائه دهد.

اگرچه هر دو روتر از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کنند، اما برای Beacon 1 محدودیت سرعت AC1200 تعیین شده و این در حالی‌ست که سرعت Beacon 3 به AC3000 می‌رسد. با این‌حال مش وای‌فای جدید نوکیا به دو قابلیت جدید مجهز شده که به گفته این شرکت، امکان استفاده از حداکثر پهنای باند موجود را برای دستگاه فراهم می‌کند.

این قابلیت که تحت عنوان Intelligent Channel Selection شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که به روتر این اجازه را می‌دهد تا بهترین کانال و باند را برای جلوگیری از بروز تداخل با دیگر دستگاه‌ها انتخاب کند.

همچنین به لطف این قابلیت، Beacon 3 می‌تواند دستگاه‌هایی را که به شبکه متصل‌اند، شناسایی کرده و ارتباط آن‌ها را به بهترین شکل بهینه‌سازی کند. برای نمونه، برای پخش زنده ویدیوهای 4K از تلویزیون‌های اینترنتی می‌تواند بهترین تنظیمات را برای نمایش بهتر محتوا اعمال کند.

در حال حاضر، محصولات مش وای‌فای نوکیا با محصولات Eero شرکت آمازون و Orbi شرکت Netgear رقابت می‌کند. هر دو محصول این دو شرکت، از سیستم سه‌بانده برخوردارند که می‌توانند باند 5 گیگاهرتزی دوم را برای کاهش تداخل ارتباط میان دستگاه‌ها اضافه کند. اما مدل Beacon نوکیا تنها از مدل ارتباطی دوبانده بهره می‌برد.

طبق، گفته نوکیا، روتر Beacon 1 از امروز و با قیمت 129 دلار در بازار به فروش خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا