اپل

تحلیلگران: فروش آیفون 11 اپل ناامیدکننده خواهد بود

تحلیلگران بازار گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های آیفون 11 اپل با افت محسوسی همراه خواهد بود. تقریبا دو ماه به رونمایی از خانواده جدید گوشی‌های آیفون اپل که احتمالا تحت عنوان آیفون 11 معرفی خواهند شد باقی مانده و هرچه به زمان رونمایی نزدیک‌تر می‌شویم، با ابعاد تازه‌ای از این گوشی‌ها آشنا می‌شویم.

برای نمونه به احتمال فراوان، آیفون‌های جدید به باتری هایی بزرگ‌تر مجهز خواهند بود که البته پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس و شارژ سریع نیز در این باتری گنجانده شده که می‌تواند مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ را به حداقل برساند. از طرفی دیگر، آیفون‌های 11 از قابلیت شارژ معکوس شبیه به PowerShare در گلکسی اس 10 بهره خواهند برد.

بدین معنی که کاربر می‌تواند به صورت وایرلس و با استفاده از شارژ باتری گوشی خود، دستگاه‌های دیگر اپل همانند آیرپاد، اپل واچ و غیره را شارژ کند. ویژگی جدید آیفون‌های 2019، طراحی متفاوت ماژول دوربین است که سنسور‌ها در قالبی مربعی در کنار هم جای خواهند گرفت. احتمالا از این ماژول تنها در دو مدل آیفون 11 و آیفون 11 مکس استفاده خواهد شد و مدل آیفون 11R به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود.

با این حال، جان ژانگ، از تحلیلگران ارشد شرکت Rosenblatt Securities اعلام کرد که فروش مدل‌های 2019 آیفون اپل ناامیدکننده خواهد بود. وی همچنین مدعی شد که میزان فروش آیپدهای این شرکت نیز در شش ماهه دوم سال مالی جاری با افت قابل‌توجهی همراه خواهد بود.

البته این نکته توسط چند تحلیلگر دیگر نیز مطرح شد. طبق آخرین گزارش‌ها، اپل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، توانست درآمدی معادل 4.89 میلیارد دلار را از فروش آیپدهای خود به دست آورد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 22 درصد را نشان می‌دهد. اگرچه فروش تبلت‌ه ادر بازارهای جهانی با کاهش چشمگیری همراه بود اما اپل توانست با عرضه مدل‌های جدید آیپد پرو در سال گذشته و دو تبلت جدید در ماه مارس امسال، جان تازه‌ای را به این کسب‌وکار خود تزریق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا