لپ‌تاپ

مکانیزم کیبورد پروانه‌ای مک بوک پرو به زودی کنار گذاشته می‌شود

به نظر می‌رسد دردسر کیبورد پروانه‌ای مک بوک شرکت اپل به یک داستان همیشگی تبدیل شده و قرار نیست پایانی داشته باشد. اما طبق اخبار و شایعات به نظر می‌رسد اپل قصد دارد بالاخره این دردسر بزرگ را پشت سر بگذارد. گزارش جدید تحلیل‌گر معروف اپل «مینگ چی کو» نشان می‌دهد که این شرکت به احتمال زیاد سال 2020 از یک طراحی و مکانیزم جدید برای کیبورد مک‌بوک‌ هایش استفاده خواهد کرد.

مکانیزم جیدید که اپل در نظر دارد شباهت زیادی به مکانیزم قیچی مانند دارد. این تحلیل‌گر در صحبت‌هایش گفته که ظاهرا اپل پیشرفت قابل توجهی در توسعه این مکانیزم جدید برای کیبوردهایش داشته است. این طراحی جدید می‌تواند تجربه تایپ آسان‌تر را برای کاربران به همراه داشته باشد. این سیستم کیبورد از مقاومت بیشتری برخوردار است و همچنین ساختار کلیدها با استفاده از فیبر گلس تقویت شده است.

این یعنی مکانیزم جدید کیبورد که اپل در نظر دارد از لحاظ اطمینان خیلی بهتر از مکانیزم کیبورد پروانه‌ای فعلی است اما مینگ چی کو معتقد است اکثر کاربران قادر به تشخیص این تفاوت‌ها نخواهند بود. او پیش‌بینی می‌کند که این مکانیزم قیچی مانند در مک‌بوک پروهای مدل 2020 به بعد استفاده خواهد شد. این یعنی تا آن زمان اپل همچنان از همین مکانیزم فعلی در مک‌بوک‌هایش استفاده خواهد کرد.

تصمیم منطقی

از سال 2016 که اپل مکانیزم کیبوردهای خود را به مدل پروانه‌ای تغییر داد، بسیاری از کاربران سراسر دنیا با مشکلاتی هنگام استفاده از کیبورد مک‌بوک هایشان مواجه شده‌اند تا جایی که اپل مجبور شد رسما از خریداران این دسته از مکبوک‌ ‌ها عذرخواهی کند و طرح‌های تعمیر رایگان متعددی را برای این دسته از خریداران در نظر بگیرد. حال با وجود این طرح‌ها و تغییرات جزئی در مکانیزم کیبوردها، همچنان بسیاری از کاربران مکب‌بوک در سراسر دنیا با مشکل مواجه هستند. حال تغییر کلی این مکانیزم می‌تواند هم برای خریداران مک بوک و هم برای خود شرکت اپل تصمیم منطقی باشد.

مرتبط: چگونه مشکل کیبورد مک بوک را بدون کمک اپل حل کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا