اپل

چگونه مشکل کیبورد مک بوک را بدون کمک اپل حل کنیم؟

اپل میگوید کیبورد برخی مک بوک های ۲۰۱۸ هم مشکل دارد و از این بابت متاسف است

اپل اعتراف کرد که بحران کیبورد پروانه‌ای مک بوک هایش حالا به نسل سوم این کامپیوترها هم کشیده و گروهی از این دستگاه‌ها دچار مشکل است.

مشکل کیبورد مک بوک از زمان معرفی کیبوردهای پروانه‌ای برای مک بوک پروهای سال ۲۰۱۵ شروع شد و شکایتها تا امروز ادامه داشته است. مشکلی که باعث تایپ شدن چند باره یک حرف در صورت یک بار فشار می‌شود.

این مشکل هم مربوط به مک بوک پرو و هم مک بوک ایر می‌شود.

کاربران مک برای حل این مشکل مجبور به تعمیر دستگاه‌هایشان در مراکز خدمات اپل بودند اما تصور می‌شد در نسلهای بعدی مک بوک پرو این مشکل حل شده باشد اما حالا اپل اعتراف کرده که اینگونه نشده است.

در بیانیه‌ای که اپل در این زمینه منتشر کرده آمده است: ما مطلعیم که گروه کوچکی از کاربرانمان با نسل سوم کیبوردهای پروانه‌ای دچار مشکل هستند البته بخش عمده کاربران مک بوک همچنان تجربه خوبی از این کیبوردها دارند.

بیانه اپل بعد از مطلبی در وال استریت ژورنال منتشر شد مطلبی که با یک کیبورد مشکل دار نوشته شده بود و به صورت اینتراکتیو کاربران قادر به دیدن اشکالات تایپی ناشی از کیبورد در متن بودند.

حل مشکل کیبورد مک بوک

اگر مک بوک پرو سال ۲۰۱۸ را به تازگی خریده‌اید و با این مشکل روبه رو شده اید هنوز وارانتی یک ساله شما وجود دارد و فرصت مراجعه به اپل استور ( در صورت امکان ) را دارید و اپل آن را رایگان تعمیر می‌کند.

اما یک دانشجوی ۲۵ ساله دانشگاه بریتیش کلمبیا راه حل نرم‌افزاری برای حل این مشکل ایجاد کرده است و آن توسعه نرم‌افزاری است که جلوی تایپ دوباره یک حرف را میگیرد.

این نرم افزار فعلا در مرحله بتا است و فعلا فقط از سایت خود این شخص قابل دانلود است و البته او گفته که هیچ نوع ا طلاعاتی از کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند را ذخیره نمی‌کند.

این نرم افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. او در این ویدیو توضیح داده که چگونه این نرم افزار نصب و کار می‌کند.

با توجه به اینکه این مشکل عمدتا به خاطر رفتن گرد و غبار و ذرات ریز زیر کیبورد ایجاد می‌شود تمیز کردن کیبورد با اسپری باد می‌تواند در مواردی موثر باشد.

استفاده از کیبوردهای جداگانه برای کار با کامپیوتر یا خرید کامپیوتر جدید هم راه‌حلهای نه چندان منطقی دیگر برای استفاده از کامپیوتر دچار مشکل هستند.

فعلا کسانی که دچار مشکل این کیبورد هستند این راه حل ها را پیش روی خود دارند البته در نظر داشته باشید که اپل هم از بابت مشکل پیش آمده متاسف است.

 

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا