خودرو

لباس الکتریکی جگوار بر قامت سدان XJ این شرکت

شرکت جگوار اخیرا اعلام کرد که دومین خودروی الکتریکی این شرکت، نسخه‌ای جدید از سدان XJ خواهد بود. جگوار برای تبدیل XJ به یک خودروی الکتریکی، سرمایه‌ای حدود 1.25 میلیون دلار را در نظر گرفته و قصد دارد تا برای تولید محصولات الکتریکی، کارخانه تولید خودروهای خود در برومویچ انگلیس را به تجهیزات جدید مجهز کند.

فرآیند تولید این خودرو توسط همان مهندسانی که اولین خودروی الکتریکی جگوار یعنی I-Pace را طراحی کرده‌اند، مدیرید خواهد شد. خودروی I-Pace در سال 2018 به بازار عرضه شد و اکنون توسط یک شرکت استرالیایی تولید می‌شود.

جگوار اعلام کرده که سری جدیدی از محصولات الکتریکی این شرکت به زودی و در کارخانه برومویچ تولید خواهند شد و برای تمامی‌مدل‌های 2020 و بعد از آن، یک نسخه الکتریکی یا هیبریدی در نظر گرفته خواهد شد. هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده و مشخص نیست که مدل الکتریکی XJ چه زمانی وارد بازار می‌شود.

این شرکت خودروساز در تلاش است تا از این طریق، بخش زیادی از شغل‌های خود را حفظ کند. در سال جاری، جگوار نزدیک به 4500 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. در سال گذشته، حدود 1500 نفر دیگر از این شرکت اخراج شده بودند که مواردی همچون کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی، ورود شرکت‌های خودروساز چینی به بازار و همچنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به عنوان دلایل اصلی این تعدیل نیرو عنوان شده است.

جگوار اظهار امیدواری کرد که با این تصمیم، دیگر تولیدکنندگان خودرو در بریتانیا نیز به تولید خودروهای الکتریکی ترغیب شوند تا از این طریق بتوان هزاران شغل را در این کشور حفظ کرد. چندی پیش، شرکت‌های فورد و هوندا از تعطیلی کارخانه‌های خود در انگلیس خبر دادند و حتی شرکت بریتانیایی James Dyson، اعلام کرد که قصد دارد تا خودروی الکتریکی خود را در سنگاپور تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا