ارز رمز

میزان مصرف برق بیت کوین از کل مصرف برق سالانه سوییس و چک فراتر رفت

طبق برآوردهای جدید منتشر شده توسط محققان دانشگاه کمبریج، میزان مصرف برق بیت کوین  از کل انرژی مصرفی یک کشور چون سوئیس فراتر رفته است.

دانشگاه کمریج اخیرا یک ابزار آنلاین با نام شاخص مصرف الکتریسته برای تولید بیت کوین به نام CBECI راه‌اندازی کرده که برآوردهای مقایسه‌ای مشخصی از مصرف سالانه برق بیت کوین پیش روی ما قرار میدهد.

بر اساس این شاخص که هر ۳۰ ثانیه یک بار به روز می‌شود میزان مصرف سالانه برق تولید بیت کوین حالا از مصرف سالانه برق کشورهایی چون سوییس و چک هم بیشتر شده است.

بر اساس تخمین این نهاد تولید بیت کوین در جهان در حال حاضر در حدود هفت گیگاوات برق در یکسال مصرف می‌کند. این مصرف در طول سال به ۶۴ تراوات ساعت مصرف الکتریسیته می‌رسد.

مصرف برق سالانه سوییس حدود ۵۸ تراوات و مصرف برق چک در یکسال حدود ۶۲ تراوات است.


مصرف متوسط ​​انرژی سالانه شبکه Bitcoin بیش از کل کشور سوئیس است.
مصرف متوسط ​​انرژی سالانه شبکه Bitcoin بیش از کل کشور سوئیس و چک بیشتر است.

در حال حاضر بیت کوین حدود ۲۵صدم درصد برق مصرفی جهان را تشکیل می‌دهد. این میزان بیشتر مصرف برق کل کتری های برقی بریتانیا در ۱۱ سال است این موضوع همچنین نشانگر این است که کل انرژی به هدر رفته دستگاه‌های الکترونیکی غیر فعال در ایالات متحده می‌تواند تولید بیت کوین در جهان را چهار برابر کند.

یکی از کسانی که ابزار CBECI را راه‌اندازی کرده میشل راچس است او می‌گوید، “ما می خواهیم از مقایسه هایی استفاده کنیم که روایت گر باشند. به خوبی ثابت شده که بیت کوین نیاز به مقدار زیادی برق دارد تا نیازهای استخراج کنندگان آن را تامین کند اما در عین حال باید یادآوری کرد که این برق مصرفی برای بیت کوین چه هزینه‌ای هم دارد.

با این حال برآوردهای دقیق و قابل اتکا از میزان مصرف بیت کوین در جهان وجود ندارد به همین جهت در ابزار CBECI هم شاهد حد پایین و بالای ارقام مصرف انرژی تولید بیت کوین هستیم. از ۲۲ تراوات تا ۱۵۰ تراوات ( این ارقام در هنگام نوشتن این گزارش است و ممکن است تغییر کند )

با برق دستگاههای الکتریکی غیر فعال در کل آمریکا به اندازه چهار سال می‌توان کوین تولید کرد
با برق دستگاههای الکتریکی غیر فعال در کل آمریکا به اندازه چهار سال می‌توان کوین تولید کرد

یک جای دیگری که روی میزان مصرف برق مورد نیاز بیت کوین شاخصی را تعریف کرده سایت digiconomist است. این سایت میزان برق سالانه مورد نیاز تولید بیت کوین را ۷۰ تراوات اعلام می‌کند چیزی حدود ۶ تراوات بیشتر از دانشگاه کمبریج. دلیل این موضوع متدولوژی تخمین میزان مصرف برق توسط ارز رمزها است که میتوانید متدولوژی دانشگاه کمبریج را در اینجا ببینید.

صرف نظر از دقت آمار آنچه واضح است این است که مصرف انرژی برای بیت کوین به سرعت رو به افزایش است برخی آمارها حاکی است این میزان در کمتر از شش ماه دو برابر شده است. بررسی دقیق تاثیرات زیست محیطی این موضوع می‌تواند متفاوت باشد چراکه تعیین دقیق نحوه تولید برق مورد استفاده برای سخت افزارهای قدرتمند تولید کننده بیت کوین ساده نیست.

الکس دی ورایس متخصص بیت کوین در موسسه PwC می‌گوید : پردازش شبکه بیت کوین کمتر از ۱۰۰ میلیون تراکنش است که در مقایسه با ۵۰۰ میلیارد تراکنش سالانه در سیستم‌های مالی سنتی عدد ناچیزی است اما همین میزان تراکنش انرژی بسیار بیشتری نسبت به کل تراکنشهای سیستمهای مالی و بانکی در سراسر جهان مصرف می‌کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا