گوگل

سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‌شود

سیستم عامل اندروید، یکی از دو پلت فرم مهم مخصوص گوشی‌های هوشمند کنونی و پر استفاده ترین سیستم عامل نیز محسوب می‌شود. اما قطعا این سیستم عامل قرار نیست تا همیشه برقرار باشد. به همین دلیل گوگل در حال توسعه نوعی سیستم عامل جهانی جدید است که روزی جایگزین اندروید شود و این جایگزینی، برای حجم عظیم کاربران آن مشکل ایجاد نکند.

به این سیستم عامل فعلا نام Fuchsia اطلاق شده و می‌تواند به روی دستگاه‌های دیجیتال مختلف با ابعاد صفحه نمایش مختلف، مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس برخی گزارش‌ها، قرار است برای این سیستم عامل، به روزرسانی‌های سریع‌تری منتشر شده و به قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌تری مجهز شود. برای این سیستم عامل، برنامه‌های مخصوص پلت فرم Fuchsia  طراحی خواهد شد، با این وجود امکان پشتیبانی از برنامه‌های اندروید نیز ممکن خواهد بود.

ببینید: مرور ویدیویی بر گوگل i/o سال 2019 

بعد از ماه‌ها شایعه، گوگل بالاخره در ماه اردیبهشت طی  کنفرانس I/O 2019  ، وجود سیستم Fuchsia   راتایید کرد. و حالا گوگل حرکت جدید دیگری انجام داده که ما را به آینده بدون اندروید نزدیک ‌تر کرده است.

این شرکت طی کنفرانس I/O هیچ اطلاع بیشتری درباره این سیستم عامل جدید اعلام نکرد و تنها، مدتی بعد از تمام شدن کنفرانس، وبسایت آزمایشی Fuchsia.dev   را راه اندازی کرد که البته مطلب خاصی روی آن قرار نگرفته بود. حالا گوگل ظاهرا شرایط را برای ارائه مطالب بیشتر در این وبسایت، مهیا کرده است.

ظاهرا به روی وبسایت Fuchsia.dev  امکان جدیدی برای جستجو ایجاد شده تا کاربران بتوانند به مرور با فضای این سیستم عامل جدید آشنا شوند.

همچنین، در حال حاضر کاربران می‌توانند نسخه درحال توسعه سیستم Fuchsia را به روی هر دستگاهی نصب کند ولی طراحی برنامه برای این پلت فرم فعلا امکان پذیر نشده است.

آیا قابلیت جدیدی که برای استفاده از این سیستم عامل از سوی گوگل معرفی شده، نشان می‌دهد که خبرهای جدید دیگری در راه است؟ در هر صورت حتی اگر خبر جدیدی هم اعلام نشود، این به روز رسانی‌ها نشان می‌دهد که گوگل در توسعه این سیستم عامل جدید، جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا