تکنولوژی

راه حل هوشمند یک مهندس آمازون برای تربیت گربه خانگی‌اش

یکی از معضلات داشتن گربه‌ به عنوان حیوان خانگی، این است که این دوستان کوچولوی پشمالو هر چند وقت یک بار برای صاحب خود یک هدیه ارزشمند می‌آورند: حیوان مُرده‌ای که با پنجول‌های توانای خود شکارش کرده‌اند!

این کار، بخشی از غریزه گربه‌هاست و صاحبان آنها عموما کاری جز قبول هدیه نمی‌توانند انجام دهند. اما یک مهندس شرکت آمازون که همین مشکل را با گربه خانگی‌اش داشت، به فکر راه چاره‌ای افتاد. وی سیستمی طراحی کرد که مجهز به هوش مصنوعی بوده و آن را روی درب مخصوص رفت آمد گربه، نصب کرد.

آقای بِن هَم، برای اینکه گربه‌اش-Metric – بی خیال آوردن پرنده و موش مرده به داخل خانه شود، درب مخصوص رفت و آمد گربه را به دوربین هوشمند  DeepLens آمازون تجهیز کرد. وی همچنین سیستم قفل کردن  Arduino نیز به روی در نصب کرد.

این سیستم هوشمند، توسط آقای بِِن هَم، طراحی و ساخته شده است

این سیستم هوش مصنوعی دست ساز، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با استفاده از الگوریتم‌های تکنولوژی یادگیری ماشینی، می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی گربه، طعمه به همراه دارد. اگر دوربین این سیستم تشخیص دهد که طعمه همراه گربه وجود دارد، درب مخصوص رفت آمد وی به مدت 15 دقیقه قفل شده و آقای هَم نیز باخبر می‌شود.

البته خیلی بعید است که بتوانیم چنین محصولی را  به زودی در بازار ببینیم. اما در هر صورت ایده جالبی به نظر می‌آید که می‌تواند بسیاری را از بخشندگی گربه‌ها در امان نگه دارد!

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا