اپل

نارضایتی ناشران از سرویس اپل نیوز پلاس

بر اساس گزارشی از Business Insider، اپل ظاهرا در تلاش است تا عملکرد سرویس اشتراک مجله خود که اپل نیوز پلاس Apple News+ نام دارد را بهبود دهد. بر اساس این گزارش، ظاهرا ناشران از درآمد دریافتی و سود دهی این پلت فرم ناراضی هستند و این سرویس را یک «محصول نا تمام» می‌دانند.

اپل نیوز پلاس +Apple News، در حال حاضر در آمریکا و کانادا در دسترس است و هزینه اشتراک ماهیانه 9.99 دلار دارد. این سرویس شامل بیش از 300 مجله روز در تمام دسته‌هاست مانند مد و فشن، اخبار، شیوه‌های زندگی، سلامت، مسافرت، غذا و غیره.  سرویس اپل نیوز در هر دو پلت فرم آی‌او‌اس و مک اواس در دسترس است و کاربران آن باید برای دسترسی کامل مطالب، هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت کنند.

در گزارش Business Insider اشاره شده که اپل، با ناشران این سرویس مشورت دارد و در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کند تا به مشکلات پیش آمده برای آنها رسیدگی کند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ناشران مطرح کرده‌اند، مسئله درآمدزایی و سوددهی آنهاست. یکی از مسئولین نماینده از طرف ناشران می‌گوید:« سود حاصله از این سرویس، یک بیستم چیزی که ادعای این شرکت بوده هم نیست.» نماینده دیگری عنوان می‌کند که به عقیده وی، اپل تلاش زیادی برای بهبود این سرویس نمی‌کند.

اپل، ابزاری در اختیار ناشران قرار داده که بتوانند مجلات خود را با توجه به فرمت اپل نیوز  ارائه دهند اما ناشران از نبود پشتیبانی کافی در این زمینه گله مندند.

مرتبط: چرا اپل نیوز پلاس به نفع روزنامه‌نگاری نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا