گوناگون

بازگشایی مرکز کنترل ماموریت آپولو برای بازدید عموم

به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو 11، مرکز کنترل ماموریت آپولو سازمان فضایی ناسا برای بازدید عموم بازگشایی شد.

این مرکز که بازسازی آن از سال 2017 آغاز شده، تقریبا با همان شکل‌وشمایلی که در سال 1969 فعالیت می‌کرد، احیا شده است. کنترل ماموریت آپولو در مرکز فضایی جانسون ناسا در ایالت تگزاس قرار دارد.

تلاش شد تا بسیاری از بخش‌های این مرکز از قبیل وسایل و تجهیزات الکترونیکی، صندلی‌ها و سایر جزییات بدون کمترین تغییری نسبت به سال‌های نخست شروع به کار این مرکز بازسازی شوند. برای این منظور، تیم طراحی از والپیپرها و حتی چاپگرهای سه‌بعدی برای تولید برخی از وسایل و تجهیزات استفاده شده است.

مرتبط: جزییات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از پنج صفحه نمایش بزرگ برای نمایش اطلاعاتی درخصوص وضعیت مدار و همچنین ماموریتی که فضانوردان در پیش دارند، استفاده شده است. برای شبیه‌سازی بیشتر مرکز کنترل ماموریت آپولو ، با برخی از افرادی که پیشتر در این مرکز فعالیت می‌کردند، مشورت گرفته شد.

قرار است بازدید از این مرکز برای عموم مردم از فردا به طور رسمی‌آغاز شود. تقریبا نیم قرن از فرود انسان‌ها بر سطح کره ماه می‌گذرد و ناسا امیدوار است که بتواند تا سال 2024، امکان سفر به کره ماه را برای انسان‌ها تسهیل‌تر کند.

گفتنی است برای بازسازی این مرکز چیزی حدود 5 میلیون دلار هزینه شد که بخش‌های از این هزینه توسط سازمان‌های خصوصی و کمک‌هایی از سوی گروه‌ها و نهادهای مستقل تامین شد.

بازگشایی مرکز کنترل ماموریت آپولو برای بازدید عموم

بازگشایی مرکز کنترل ماموریت آپولو برای بازدید عموم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا