اپل

جانی آیو اپل را ترک می‌کند

اسطوره دیزاین می‌خواهد شرکت خودش را پیش ببرد

جانی آیو یا سرجاناتان آیو کسی برای دو دهه ذهن خلاق پشت همه سخت‌افزارها و آیفونهای اپل بود رسما این شرکت را ترک میکند تا روی شرکت دیزاین خودش کار کند.

نام شرکت او Lovefrom است.

هرچند شرکت جانی آیو همچنان با اپل همکاری خواهد کرد اما خروج این اسطوره دیزاین از اپل پایان یک دوره در این شرکت بود جایی که به خصوص او در کنار استیو جابز با محصولات انقلابی مثل آیفون و آی پد جهان تکنولوژی را تغییر دادند.

گفت و گو با جانی آیو :‌دیزاینری که آینده را می‌سازد

جانی آیو کار خود را در اپل از سال ۱۹۹۲ و به عنوان عضوی از تیم دیزاین این شرکت آغاز کرد در آن زمان او به تولید اپل نیوتن کمک کرد. پنج سال بعد او میخاست این شرکت را ترک کند اما استیو جابز او را به عنوان معاون ارشد دیزاین منصوب کرد. جایی که جابز به خوبی می‌دانست می‌تواند نقطه تمایز این شرکت با رقبا باشد.

بر اساس آنچه آیو در گفت و گو با نیویورکر نقل کرده آن دو روی محصولی کار کردند که در نهایت تبدیل به آی مک شد. محصولی که نه تنها اپل را در بازار پیش برد بلکه استانداردی را در صنعت تکنولوژی ایجاد کرد.

جانی آیو :‌ جابز به من درست تمرکز داد

موفقیت آی مک خیلی زود در محصول بعدی تکرار شد : آی پاد. جانی آیو به دست راست استیو جابز تبدیل شد و طرحهای او به زودی از سایر محصولات قابل تشخیص بود مثلا هدفونهای سفید.


آی پاد کلاسیک
آی پاد کلاسیک

و البته باید نسلهای مختلف آیفون را هم به کارنامه آقای جاناتان آیو افزود مهمترین محصول اپل به لطف ذهن خلاق آیو توانست تحولی انقلابی در جهان تلفن همراه محسوب شود.از صفحه نمایش لمسی تا محل قرارگیری دگمه هوم محصولات اپل به نحو چشمگیری خط مشی جهان تلفن همراه شد.

در سال ۲۰۱۲ جانی آیو مسوولیت اسکات فورستل معاول نامدار اپل را در رونمای تمام محصولات اپل را برعهده گرفت و این دیگر فقط شامل دیزاین نبود بلکه او حالا مسوول تمام چهره و حس و حال محصولات اپل اعم از سخت افزار و نرم افزار را برعهده داشت. آن مسوولیت به رونمایی از آی و اس ۷ در همان سال انجامید که مهمترین ریدیزاین نرم افزاری آیفون و آی پد از آغاز تا آن روز بود.

بخش عمده‌ای از تغییرات دیزاین آن تا به امروز در سیستم عامل اپل باقی مانده است.

به تدریج اما او مسوولیت‌هایش را در اپل کمتر و کمتر کرد. در سال ۲۰۱۵ او به عنوان مدیر ارشد دیزاین منصوب شد و مسوولیت‌های روزانه بخش نرم افزار و سخت افزار را واگذار کرد.

در سال ۲۰۱۷ او دوباره مدیریت بخش دیزاین را دوباره به عهده گرفت.

جانی آیو همچون دیزاین‌هایش شخصیتی مینیمال دارد و کمتر مصاحبه کرده است.

جانی آیو به سوی شرکت جدید

نوع دیزاین جانی آیو هم در این سالها تغییر کرد از پلاستیک روشن در نخستین آی مک ها و iBook ها تا تغییر تدریجی به سمت آلومینیوم که امروز بخش عمده دیزاین محصولات اپل را تشکیل می‌دهند.

نقش پر رنگ او در دیزاین محصولات مشهور اپل از او چهره‌ای شاخص ساخت.

به رغم اینکه او این شرکت را ترک می‌کند اما به نظر نمی‌رسد اپل به این زودی‌ها روح دیزاین جانی آیو را که در مجموعه محصولات این شرکت تنیده شده به این زودی‌ها کنار بگذارد.

شرکت دیزاین او LoveFrom حالا اپل را به عنوان نخستین مشتری خود دارد و قرار است همچنان از نزدیک با این شرکت و روی پروژه‌های آن کار کند.

مک بوک ایر
مک بوک ایر نمادی از سادگی و ظرافت در طراحی لپ تاپ

جانی آیو : دیزاینری که آینده را می‌سازد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای دانلود آهنگ توی ایفون تقریبا همه کاربرا شکنجه میشن
    فقط میتونن گوش بدن
    سایتی که ما زدیم بد نیست یه چک بکنید اگه امکانش هست یه گذارش ما بنویسیم یا شما زحمت بکشید
    واقعا همه چی رایگانه حتی تبلیغ هم توش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا