گوناگون

اشتراک استاتوس کاربران واتس‌اپ در فیسبوک و دیگر برنامه‌ها

واتس‌اپ در حال تست و بررسی قابلیت اشتراک‌گذاری استاتوس کاربران این شبکه اجتماعی بر روی دیگر پلتفرم‌هاست.

بر اساس این طرح که از امروز آغاز می‌شود، برخی از کاربران واتس‌اپ، گزینه اشتراک‌گذاری جدیدی را در زیر استاتوس یا همان وضعیت خود مشاهده خواهند کرد که با استفاده از آن می‌توانند استاتوس خود را مستقیما در استوری فیسبوک خود به اشتراک بگذارند یا به دیگر اپلیکیشن‌ها همانند اینستاگرام، جیمیل یا گوگل فوتوز ارسال کنند.

استاتوس واتس‌اپ چیزی شبیه به قابلیت استوری اینستاگرام است که امکان اشتراک تصاویر، متن و یا ویدیوها را بر روی پروفایل کاربران فراهم می‌کند و بعد از گذشت 24 ساعت حذف خواهد شد.

طبق گفته واتس‌اپل، این قابلیت هیچ ارتباطی به ادغام این اپلیکیشن پیام‌رسان ندارد. در این‌جا از APIهای اشتراک‌گذاری اطلاعات اندروید و iOS استفاده می‌شود، بدین معنی که اطلاعات بین اپلیکیشن‌ها انتقال می‌یابد.

همچنین واتس‌اپ اعلام کرده که اگر کاربر استاتوس خود را در اینستاگرام و یا فیسبوک به اشتراک بگذارد، این اطلاعات در قالب در دو پست مجزا به نمایش درمی‌آیند. از طرفی، این فرآیند می‌بایست به صورت دستی انجام شود و امکان اشتراک‌گذاری خودکار استاتوس واتس در دیگر پلتفرم‌ها وجود ندارد.

زمای که فیسبوک در سال 2014، واتس‌اپ را خریداری کرد، مدیران واتس‌اپ اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی اطلاعات کاربران خود را با فیسبوک به اشتراک نخواهند گذاشت و به عملکرد خود به صورت مستقل ادامه خواهد داد. اما این وعده دوام چندانی نداشت و واتس‌اپ در سال 2016، اطالاعات کاربران خود را با فیسبوک به اشتراک گذاشت.

قابلیت استاتوس واتس‌اپ نیز در سال 2017 راه‌اندزای شد و روزانه حدود 500 میلیون کاربر در جهان از آن استفاده می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا