اپل

اپل به دنبال خرید یک استارتاپ خودران است

اپل به دنبال خرید یک استارتاپ خودران است و تقریبا این خرید نهایی شده است.

استارت‌آپ Drive.ai که در زمینه تکنولوژی خودروهای خودران فعالیت دارد، قرار است به زودی تمام عملیات‌های خود را متوقف کرده و 90 کارمند خود تعدیل کند. این خبر در حالی منتشر شده که مدت هاست احتمال خرید این استارت آپ توسط اپل، به گوش می رسیده و همین امروز رسما از سوی اپل تایید شد.

بر اساس گزارش‌ها، Drive.ai روز دوازدهم ژوئن به دپارتمان اشتغال و توسعه کالیفرنیا- Employment Development Department -، درخواست جدید خود را ارائه کرده است. این در حالی است که اخبار مربوط به احتمال خرید استارت‌آپ Drive.ai توسط اپل، جدیدا در دنیای تکنولوژی انعکاس زیادی داشته و اپل همین امروز اپل تایید کرد که این استارت‌آپ را با قیمت محرمانه‌ای خریداری کرده است. این شرکت ظاهرا به زودی با کارمندان و منهدسان جدیدی، تولید محصولات خود را آغاز کند.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از کارمندانی که از استارت‌آپ Drive.ai تعدیل نیرو شده،  Bijit Halder – مدیرعامل شرکت به همراه مدیر بخش مالی و رباتیک این شرکت، بوده‌اند.

مرتبط: به کارگیری کارپلی اپل در خودروهای تویوتا

جالب اینجاست که دو تن از موسسان شرکت  Sameep Tandon و  Tao Wang نیز در ماه‌های ژوئن و فوریه از این شرکت جدا شده اند. سه هفته پیش نیز 5 کارمند ارشد دیگر که بیشتر در قسمت‌های داده، سیستم و مهدنسی نرم افزاری فعالیت داشتند، با تغییر در پرفایل‌های لینک‌دین خود اعلام کردند که از این شرکت جدا شده و به اپل پیوسته‌اند. تمام این اخبار، احتمال خرید این استارت‌آپ توسط اپل را افزایش داد.

استارت‌آپ Drive.ai زمانی ارزش 200 میلیون دلاری داشت و موفق شد در 4 سال با کمک سرمایه گذاران خود، به سرمایه 80 میلیون دلاری دست پیدا کند.خ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا